حمایت ۴۷ میلیاردی ستاد نانو از محققان نانویی

ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو برنامه حمایت تشویقی خود را از سال 1383 در راستای اهداف سند راهبرد 10 ساله فناوری‌نانو (1384 تا 1394) با هدف ترغیب و تشویق محققان برای ورود به حوزه فناوری‌نانو و پرورش سرمایه‌های انسانی متخصص برای توسعه این ‌فناوری در کشوراجرایی کرده‌است.

با تصویب سند دوم توسعه فناوری‌نانو (از 1394 تا 1404) و رویکرد صنعتی این سند، برنامه حمایت تشویقی بر دو محور "ارتقای کیفیت تحقیقات" و "انجام تحقیقات مورد نیاز حال و آینده کشور" متمرکز شده است و بر این اساس حمایت از پایان‌نامه‌های صنعتی در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

در این راستا ستاد نانو از تعریف و انجام پایان نامه‌های کاربردی و مساله محور با اجرای آیین نامه پایان نامه‌های صنعتی-کاربردی حمایت می‌کند که اهدافی چون رفع نیاز، توسعه یا ارتقاء محصو و صنایع و یا شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از فناوری نانو، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، تقویت بنیه علمی شرکت‌های دانش بنیان، جهت‌دهی تحقیقات به سمت فعالیت‌های کاربردی در نظر است.

بر این اساس از سوی این ستاد حمایت‌های تشویقی همه مقالات تاییدی تا آخر اسفندماه ۱۳۹۸ (براساس آیین‌نامه‌های جدید و قدیم) پرداخت شده است. در این پرداخت، حمایت تشویقی محققانی که در پرداخت‌های پیشین شماره حسابشان مشکل داشته و مشکل را رفع کرده‌اند، نیز واریز شده است.

این ستاد تا روز ۱۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ در مجموع مبلغ 47 میلیارد و 711 میلیون و 450 هزار ریال به 3 هزار و 416 محقق پرداخت کرده است.

با پرداخت این مبلغ، همه حمایت‌های تشویقی محققان براساس آیین‌نامه‌های حمایت از تحقیقات فناوری نانو که درخواست آنها تا انتهای اسفندماه سال 1398 توسط کمیته علمی داوری ستاد تایید شده، پرداخت شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا