مصرف باتری فناوری 5G چند برابر شبکه 4G است؟

در رابطه با پاسخ این پرسش، چندی پیش لو ویبینگ (Lu Weibing)؛ معاون اجرایی برند ردمی که یکی از زیرشاخه‌های برند شیائومی است، به وب‌سایت Weibo توضیحاتی را ارائه کرده بود.

در این پست، آقای ویبینگ اظهار کرده بود که میزان مصرف باتری تراشه‌های سری 800 شرکت کوالکام 20 درصد بیشتر از تراشه‌های سری 700 این شرکت بوده و همچنین میزان مصرف باتری گوشی‌های 5G نیز 20 درصد بیشتر از گجت‌های 4G است.

ویبینگ نوشت: “هنگامی‌که تولید ردمی K30 پرو قطعی شد، عمر باتری برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود. امیدوارم که باتری این گوشی بتواند حداقل یک روز کامل دوام بیاورد. به دلایل زیر، گوشی‌های پرچم‌دار 5G مصرف باتری بالایی دارند:

  1. میزان مصرف باتری پردازنده‌های سری 8 شرکت کوالکام 20 درصد بیشتر از سری 7 است.
  2. میزان مصرف انرژی گوشی‌های 5G نیز 20 درصد بیشتر از گوشی‌های هوشمند 4G است.

دوربین‌های بیرون‌جهنده، دوربین‌های مرکزی بزرگ و … فضای زیادی را اشغال می‌کنند، بنابراین ما به مادربوردهای ساندویچی و حسگرهای اثرانگشت بسیار باریک (0.3 میلی‌متر) روی آورده‌ایم تا بتوانیم فضای بیشتری را جهت قرار دادن باتری مهیا کنیم.

باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی K30 پرو نمونه‌ای نادر در میان پرچم‌داران امسال است، اکثر گوشی‌های امسال از یک باتری 4000 الی 4400 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. نظر شما در رابطه با گوشی‌های 5G  چیست؟ آیا پرچم‌داران مجهز به باتری‌های کمتر از 4000 میلی‌آمپر ساعتی، برای شما مناسب هستند؟”

بیانیه آقای ویبینگ مربوط به یک روز پس از معرفی گوشی هوشمند K30 پروی 5G است. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 865 بهره برده و علی‌رغم به‌کارگیری بک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی، پیش‌بینی‌های شرکت ردمی کمتر از میزان مورد انتظار هستند (باتری این گوشی فقط یک روز دوام می‌آورد).

در آینده مصرف باتری گوشی‌های 5G چگونه خواهد بود؟

گوشی‌های سامسونگ گلکسی S20 ،S20 پلاس و S20 اولترا نیز در میان جدیدترین پرچم‌داران مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون 865 بوده و از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کنند. باتری این گوشی‌ها به ترتیب 4000، 4500 و 5000 میلی‌آمپر ساعتی است. باتری گوشی‌های سری گلکسی S20 بهبودی قابل‌توجه را نسبت به سری S10 از خود نشان داده و قطعا یکی از دلایل اصلی این افزایش ظرفیت، میزان مصرف انرژی بالای سخت‌افزار 5G این گوشی‌ها است.

گسترش شبکه 5G نسبت به روزهای اول فناوری 4G LTE از سرعت بالاتری برخوردار بوده و همین موضوع باعث شده تا تولیدکنندگان مجبور شوند که خود را با افزایش کلی مصرف باتری سازگار کنند.  ازآنجایی‌که فناوری 5G در حال تکامل و شرکت کوالکام نیز سعی در بهینه‌سازی مصرف انرژی تراشه‌های 5G خود دارد، پس باید انتظار داشته باشیم که به مرور زمان، اوضاع بهتر شود.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا