کرونا، فرهنگ غنی ایرانیان را به رخ جهان کشید

سعیدرضا منتظری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا و چگونگی برخورد مردم کشورهای مختلف با پیامدهای آن با نحوه برخورد مردم ایران اسلامی متفاوت بود. گزارش‌ها و کلیپ هایی که از این نوع رفتارها در فضای مجازی از کشورهای اروپایی و آمریکایی منتشر شده، نمایانگر این قضیه است.

وی افزود: طبق آمار حدود ۹۵ درصد مردم در تعطیلات نوروزی در خانه‌ها مانده و به سفر نرفتند. عده‌ای نیز که توصیه ماندن در خانه را رعایت نکردند، ‌با آموزش‌های لازم توسط رسانه‌ها و مسوولان می‌توانند برای ماندن در خانه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا توجیه شوند.

استادیار فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مردم ایران در مواجهه با کرونا خیلی بهتر از مردم اروپا و آمریکا عمل کردند، اظهار داشت: با اطلاع رسانی بهتر رسانه‌ها می‌توان زنجیره انتقال بیماری را قطع کرد. آمار مبتلایان به کرونا در دیگر کشورها، نشان می‌دهد که جامعه ما در مبارزه با ویروس خیلی بهتر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، سبب نگرانی مردم شده است، گفت: از آنجا که مردم نگران این هستند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، نیاز است مسوولان این موضوع را مدیریت کرده تا مشکلات احتمالی رخ ندهد و همین آرامشی که برای مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد تا ریشه کن شدن آن ادامه یابد.

کرونا، سبک جدیدی برای آموزش مجازی در دانشگاه‌ها ایجاد کرد

منتظری با اعتقاد به اینکه کرونا سبب شد سبک و تنوع جدیدی در آموزش مجازی ایجاد شود، اظهار داشت: به دلیل اینکه شرایط خاصی بر کشور به دلیل ویروس کرونا حاکم شده است، دانشگاه‌ها مجبور به تعطیلی و آموزش مجازی به دانشجویان شدند. دانشگاه تهران نیز از آنجا که پیش از این زیرساخت‌های خوبی در آموزش الکترونیک داشت، کلاس‌های مجازی را به خوبی برگزار کرد.

وی افزود: کیفیتی که کلاس‌های حضوری دارد شاید در کلاس های غیرحضوری دیده نشود. ولی با توجه به شرایط حال حاضر کشور نیاز بود این کلاس‌ها برگزار شود. البته ضعف‌ها نیز برطرف شده و پهنای باند در آموزش بیشتر شد. اما در مجموع سبک و شیوه خاصی در آموزش ایجاد شد که پیش از نیز در دانشگاه‌های اروپایی از آن استفاده می‌شد.

خیرین پردیس فارابی دانشگاه تهران در بحران کرونا 

وی با بیان اینکه خیرین پردیس فارابی دانشگاه تهران در سیل و بحران کرونا به یاری مردم شتافتند، اظهار داشت: این نهاد به مدت ۲ سال است با حمایت دانشگاه تهران فعالیت می‌کند و در این مدت کمک‌های خوبی در مواقع بحرانی انجام داده است.

استادیار فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران ادامه داد: در سیلی که اوایل سال ۹۸ رخ داد، عده‌ای از اساتید و کارکنان اعلام تمایل کردند که یک روز از حقوق خود را به سیل زدگان استان لرستان اختصاص دهند تا همراه کمک‌های غیرنقدی برای آنها ارسال شود.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، امسال نیز با فراخوان‌هایی که انجام شد و کمک بنیاد خیرین دانشگاه تهران، اساتید و کارکنان پردیس فارابی کمک هایی شامل هزار ماسک n۹۵، هزار کیلو میوه و مرکبات، ۵٠٠ بسته آب معدنی، اهدای ۷۵ کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی و مواردی مانند وعده‌های غذا و آب میوه به مراکز درمانی و آرامستان‌های استان قم و شهرهای اطراف آن اهدا کردند.

منتظری خاطرنشان کرد: قرار است یک روز از حقوق استادان و کارکنان پردیس فارابی دانشگاه تهران که اعلام آمادگی کردند نیز برای تهیه لباس مخصوص مداوای مبتلایان کرونا در استان قم اختصاص یابد و تولید آنها را نیز با نصف قیمت بازار بر عهده گرفتیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا