ایلان ماسک دستگاه‌ تنفس مصنوعی به بیمارستان‌ها اهدا کرد

ایلان ماسک که چندی پیش خبر داده بود که با توجه به شیوع کرونا ویروس، این شرکت در صورت لزوم به ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد پرداخت؛ اکنون اعلام کرده قصد دارد دستگاه‌های تنفس مصنوعی که شرکت تسلا آنها را توسعه داده را به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌های سراسر جهان قرار دهد.

وی اظهار کرد که می‌توانیم این دستگاه‌ها را با ماشین‌های خودمان به بیمارستان‌ها ارسال کنیم بنابراین هزینه دستگاه و هزینه ارسال نیز رایگان است و تنها خواسته ما این است که این دستگاه‌ها به سرعت مورد استفاده بیماران قرار گیرند و مسئولان آنها را در انبار نگذارند.

ایلان ماسک طی روزهای گذشته اعلام کرده بود که یکی از کارخانه‌های این شرکت در شهر بوفالو نیویورک، به سرعت به تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد پرداخت تا به بیماران مبتلا به "کرونا ویروس" کمکی کرده باشد.

در راستای شیوع بیماری "کووید-۱۹" در آمریکا، این کشور با کمبود تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شده است.

شهردار نیویورک هم به ایلان ماسک اطلاع داد که این شهر با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی روبه‌رو شده و این دستگاه‌ها برای زنده ماندن مبتلایان به کووید-۱۹ لازم و ضروری هستند.

در پی درخواست کمک شهردار نیویورک از ایلان ماسک برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی، تسلا قصد دارد به تولید این دستگاه‌ها و دیگر تجهیزات پزشکی بپردازد و تعدادی دستگاه تنفس مصنوعی اهدا کند.

بیماری "کووید-۱۹" ریه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از آنجا که هیچ درمان ثابت شده‌ و منحصر به فردی برای این بیماری وجود ندارد، دستگاه‌های تنفس مصنوعی به مبتلایان کمک می‌کنند که بتوانند راحت‌تر نفس بکشند و با بیماری مبارزه کنند.

شرکت جنرال موتورز و فورد نیز اعلام کرده‌اند که اگر آمریکا با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شد آنها آماده کمک هستند.

ایلان ماسک در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دستگاه‌ تنفس مصنوعی را برای کمک به معالجه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به یک بیمارستان کالیفرنیا ارسال کرده است. علاوه بر این ، شرکت تسلا ۵۰ هزار ماسک صورت را به پرسنل پزشکی و کادر درمانی بیمارستان‌های امریکا اهدا کرده است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا