81 درصد جوانان، فرم‌های آنلاین را صادقانه پر نمی‌کنند

اما طبق بررسیهای انجام شده، از هر سه نفر، دو نفر اطلاعات شخصی خود را در این فرمهای آنلاین به علت بیاعتمادی به شرکتها به صورت نادرست مینویسند. این مشکلی است که به طریق مشابه با رایج شدن بحث دولت الکترونیک و فعالیتهای دیجیتال بسیاری از شرکتهای خصوصی در ایران نیز دیده میشود.

بیشتر افراد از این که اطلاعات شخصی خود را به شرکتهای ناشناس و افرادی که ندیدهاند بدهند نگران هستند و به عمد این اطلاعات را نادرست مینویسند. بعضی دیگر که نمیخواهند ایمیلها و اسپمهای ناخواسته شامل پیشنهادات و تبلیغات از این شرکتها دریافت کنند، اطلاعات گمراهکننده میفرستند.

عدهای دیگر هم نگران هستند بدون آگاهی آنها، این اطلاعات به شرکتها و افراد دیگر داده شود. بر اساس نتایج این تحقیق، 81 درصد افراد در سنین بین 18 تا 24 سال اطلاعات شخصی خود را در این فرمها به دروغ مینویسند که این احتمال در افراد مسن کمتر میشود.

جالب است 59 درصد افراد بالای 65 سال تقریبا اطلاعات خود را بدرستی مینویسند، در نتیجه به نظر میرسد هرچه سن افراد بالاتر میرود، احتمال نادرست نوشتن اطلاعات شخصی کمتر میشود.

راه حل این موضوع، پیچیده نیست. شرکتها باید علت خواستن این اطلاعات را برای کاربران روشن کنند و توضیح بدهند آنها را برای چه میخواهند و کجا استفاده میشود.

با توضیح بیشتر، امکان جلب اعتماد افراد بیشتر میشود و احتمال ارائه اطلاعات شخصی درست از طرف آنها بالاتر میرود. طبق نتایج حاصل از تحقیقی که در این زمینه انجام شده، 67 درصد مردم فکر میکنند شرکتها باید در این باره توضیحات بیشتری بدهند و 94 درصد هم معتقدند آنها باید واضحتر بگویند چگونه از این اطلاعات استفاده میشود.

نبود اعتماد در فضای آنلاین میتواند موجب بروز مشکلاتی در کار شود. اقتصاد دیجیتال به منابع اطلاعاتی وابسته است و اگر این دادهها به قدر کافی وجود نداشته باشد یا از کیفیت پایینی برخوردار باشد، کارها بدرستی انجام نمیشود.

منبع:جام جم آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا