افراد مبتلا به کرونا پس از بهبودی هم ناقل هستند

نتایج یک مطالعه جدید هشدار داده است که عفونت بیماری کووید 19 ممکن است حتی پس از ناپدید شدن علایم بیماری، گسترش پیدا کند. محققان اعلام کردند، برخی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس که هیچ علائم قابل‌توجهی ندارند، بیماری را منتقل می‌کنند. ازاین‌رو، پیشنهاد می شود، افرادی که به این بیماری مبتلا و درمان شده‌اند، باید مدتی در قرنطینه بمانند.

بر اساس گفته محققان، افرادی که به نوع خفیف بیماری کووید 19 مبتلا شدند باید بعد از بهبود تا دو هفته در قرنطینه بمانند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

بر این اساس، تحقیقات جدیدی روی نمونه گلوی (throat swab) بیماران ترخیص شده، انجام شد. درواقع بیمارستان عمومی PLA در شهر پکن پایتخت چین اقدام به ترخیص بیمارانی کرد که پس از بهبودی آزمایش آن‌ها منفی بود.

نتایج آزمایش‌ها مشخص کرد که نیمی از بیماران حتی پس از رفع علائم بیماری خود، ویروس را منتقل می‌کنند. ممکن است، افرادی که دچار نوع شدیدتر این بیماری با عفونت شدیدتر شده‌اند نیازمند مدت‌زمان طولانی‌تری از قرنطینه باشند.

همه این افراد به نوع خفیف ویروس کرونا مبتلا بودند و علائم اصلی مانند تب، سرفه، درد در حلق و مشکل تنفسی را داشتند. محققان برای ارزیابی این نمونه‌ها از دو آزمایش واکنش زنجیره‌ای (polymerase chain reaction) استفاده کردند. نتایج آزمایش‌ها مشخص کرد که نیمی از بیماران حتی پس از رفع علائم بیماری خود، ویروس را منتقل می‌کنند.

دکتر لوکش شارما (Lokesh Sharma)، از بخش پزشکی دانشکده پزشکی ییل (Yale) آمریکا در این رابطه اعلام کرد: «ممکن است، افرادی که دچار نوع شدیدتر این بیماری با عفونت شدیدتر شده‌اند نیاز به مدت‌زمان طولانی‌تری از قرنطینه داشته باشند.»

به کسانی که علایم تنفسی خفیفی از بیماری کووید 19 داشتند، توصیه می‌شود در خانه و قرنطینه بمانند تا از ابتلای بیماری به افراد دیگر جلوگیری کنند چراکه این افراد به تصور اینکه بیماریشان خفیف بوده و خیلی زود بهبود پیداکرده‌اند، می‌توانند به زندگی عادی و روتین بازگردند اما مطالعه جدید نشان می‌دهد كه حتی پس از رفع شدن علایم، احتمال انتقال عفونت کووید 19 نیز وجود دارد.

درنتیجه محققان پیشنهاد کرده‌اند که بیماران مبتلا به این بیماری باید قرنطینه خود را برای دو هفته پس از بهبودی تمدید کنند تا اطمینان حاصل شود که بیماری را به افراد دیگر منتقل نمی‌کنند.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا