برگزاری مجازی تمامی دروس نظری از ۱۶ فروردین

دکتر سعید هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که قطعاً ترم جاری برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور به خاطر بحران کرونا، پیش‌بینی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های مجازی از اسفندماه در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شد و به صورت آزمایشی ۲۰ الی ۳۰ درصد دروس به صورت مجازی در هفته‌های منتهی به پایان سال در این دانشگاه به صورت مجازی تدریس شدند و با توجه به نتیجه موفقیت‌آمیز آن، از شنبه ۱۶ فروردین ۹۹  تمامی دروس نظری طبق روال برنامه ترم جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ افزود: با توجه به وجود رشته‌های هنر، مکانیک، برق، زیست، عمران و… در این دانشگاه برای کلاس‌های عملی نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده و ان شاءالله با تمدید ترم جاری تا پایان تیرماه کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها نیز حتماً برگزار خواهند شد و تلاش می‌گردد که با وجود شرایط سخت در کشور، تلفیقی از آموزش مجازی و عملی برگزار شود. 

هاشمی ادامه داد: بدیهی است به محض عادی شدن شرایط کشور، کلاس‌ها به روال طبیعی و صد درصد حضوری باز می‌گردند و این که کلاس‌ها تا مرداد و شهریور هم ادامه یابد. البته این بستگی به تصمیم دولت در خصوص تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها دارد که ما تابع آن هستیم. فکر می‌کنیم که مباحث تئوری دروس را می‌توانیم به صورت مجازی پیش ببریم. کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های عملی هر زمانی که دولت تشخیص داد رفت‌وآمد مشکلی ندارد به صورت فشرده برگزار می‌شود.

وی درباره استقبال دانشجویان و استادان از کلاس‌های مجازی گفت: در هفته اول تعطیلات نوروزی به حدود ۷۰۰ عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه علم و فرهنگ، آموزش‌های لازم برای استفاده از سامانه آموزش مجازی ارایه شد و به دلیل استقبال خوب اساتید و سادگی نرم‌افزار آموزش مجازی به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی در این بخش باشد و دانشجویان نیز با اطلاعیه‌ها، راهنماها و فیلم‌های آموزشی و همچنین کمک اساتید و مدیران گروه‌ها مشکل خاصی نخواهند داشت و اگر در عمل هم چالشی پیش آمد به مرور حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در پایان تاکید کرد: به هر حال طبیعی است که تا فرهنگ کلاس مجازی جا بیفتد زمانی مورد نیاز است. درصد کمی از دانشجویان برای استفاده از سامانه آموزش مجازی مشکل اتصال دارند که برای آنها هم تمهیداتی داریم و به نظر می‌رسد که برای این دانشجویان هم می‌توان به گونه‌ای دیگر جبران کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا