تولید دستگاه‌های فرابنفش و ضدعفونی کننده خانگی

محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اقدامات دانش بنیان گسترده، مؤثر و سازنده محققان این دانشگاه پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: این اقدامات در راستای مسئولیت اجتماعی این دانشگاه، پشتیبانی از فعالیت‌های ارزنده مجموعه بهداشت و درمان کشور و نیز حفظ و ارتقاء سلامت و آرامش روانی جامعه در حال انجام است.

وی با اشاره به تولیدات دانش‌بنیان پژوهشگران این دانشگاه در این عرصه، گفت: محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه تلاش‌ها به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس، دستگاه‌های ارزشمندی را به منظور گندزدایی و ضدعفونی نمودن اشیاء مختلف ساخته و به تولید انبوه رسانده‌اند.

وی اضافه کرد: دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با بهره‌گیری از پرتو فرابنفش و نیز دستگاه فرابنفش پرتابل با استفاده از فناوری‌های نوین، دو محصول ارزشمندی است که به طور مجزا و توسط محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

براتی افزود: در مهم ترین اقدام و در یک تعامل بسیار خوب میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه و با سرمایه گذاری این صنعت، یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خطوط تولید ماسک‌های استاندارد N۹۵ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال راه‌اندازی است.

وی به ویژگی‌های منحصربفرد این خط تولید ماسک اشاره کرد و گفت: تولید روزانه بالغ بر ۲۰ هزار ماسک استاندارد پنج لایه و شش لایه N۹۵ با بالاترین کیفیت، تولید محصول در محیط کاملاً تمیز و ایزوله و بهره گیری از سیستم مکانیزه و سطح اتوماسیون بالا، از جمله خصوصیات بارز این خط تولید است.

براتی، تصریح کرد: کل فرآیند طراحی و ایجاد این خط تولید پیشرفته توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و با محوریت بنیاد حامیان این دانشگاه به انجام رسیده و پیش بینی می شود که حداکثر تا پایان فروردین ماه به بهره برداری کامل برسد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان به تلاش های دیگر متخصصان این دانشگاه در حوزه تولید ماسک های استاندارد بهداشتی اشاره کرد و افزود: به همّت متخصصان پژوهشکده های نانوفناوری و زیست فناوری این دانشگاه در شرکت نانوزیست صنعت اهورا که از جمله شرکت های دانش بنیان رویشی دانشگاه صنعتی اصفهان است، خط تولید پارچه‌های نانو منطبق با استاندارد N۹۵ طراحی، ساخته و راه اندازی گردید.

وی ادامه داد: این خط تولید نیز به طور روزانه، پارچه‌های استاندارد به منظور تولید بیش از ۱۵ هزار ماسک نانو را فرآوری و تولید می کند.

براتی، همّت اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در تولید ماسک‌های تنفسی را از دیگر تلاش‌های محققان این دانشگاه در عرصه حمایت از بهداشت و سلامت جامعه برشمرد و بیان کرد: از نخستین روزهای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته و با همکاری نزدیک شرکت ماهوت اصفهان و شرکت الیاف توانمند صنعتی اصفهان که از دیگر شرکت‌های رویشی این دانشگاه است، روزانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ماسک سه لایه مطابق با استانداردهای بهداشتی درحال تولید است.

وی به تلاش‌های ارزنده دانشجویان در انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه به منظور تولید گان‌های استریل جهت ارائه به کادر درمانی کشور اشاره کرد و افزود: به همّت این دسته از دانشجویان و با همکاری خودجوش تعدادی از دانشجویان داوطلب، روزانه بیش از ۱۰۰ عدد لباس استریل بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید می گردد.

براتی اضافه کرد: این محصولات نیز که با تأیید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تولید می شود، از ابتدای سال جاری و با همکاری بیش از ۲۰ تن از دانشجویان، در یکی از کارگاه های دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال تولید است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، تولید بیش از هزار بسته محلول ضدعفونی کننده توسط گروه های دانشجویی در حوزه معاونت فرهنگی این دانشگاه، توزیع ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی کننده در تعدادی از مناطق محروم استان و همیاری با گروه های جهادی فعال در حوزه سلامت در اصفهان را نیز از جمله اقدامات دانشجویی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاهیان در این بحران بیان کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا