اثر برگزیده رقابت عکاسی حیات وحش Agora انتخاب شد

براساس نتایج، Wibowo Rahardjo عکاس اهل اندونزی که لحظه آب خوردن یک اورانگوتان را ثبت کرده بود به عنوان نفر اول این رقابت انتخاب شد.

Octavi Royo مدیرعامل Agora ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با تِم رقابت فعلی آن را چنین توصیف کرد:

فارغ از قوانین، فارغ از سیستم ها، فارغ از برنامه ها؛ زندگی در حال با توجهِ کامل. این چیزی است که ما در بهترین عکس های رقابت Wild2020# می بینیم؛ زندگی در خالص ترین شکل آن!

بالغ بر ۹۰۰۰ اثر در این رقابت شرکت کردند که از این میان پنج عکس به عنوان برترین ها انتخاب شدند و از میان این پنج اثر نیز یکی از آنها با رای مردم عنوان بهترین عکس را به خود اختصاص داد. عکس برگزیده که توسط عکاس اندونزیایی ثبت شده بود «نیاز به نوشیدن» نام داشت و توانست اکثریت آرای عمومی را به خود اختصاص دهد. این عکس در پارک Jurug اندونزی ثبت شده است.

Rahardjo در توضیحات خود پیرامون این عکس گفت:

اورانگوتان ها معمولا از ترس حیوانات درنده ای نظیر تمساح از خوردن آب امتناع می کنند و حتی اگر یکی از آنها از درخت پایین بیاید که آب بنوشد باز هم میتوانید احتیاط و توجه زیاد جانور به محیط پیرامون را در چشمانش ببینید. لحظه آب خوردن این اورانگوتان بسیار غیرمنتظره و ورای عادت بود.

اما دیگر آثار برگزیده این رویداد شامل تصویری از یک پرنده در غروب خورشید است که توسط Tamim Mohamed عکاس اهل بنگلادش ثبت شده؛ خود او در رابطه با این اثر می گوید که این لحظه بر حسب شانس و اتفاق رخ داد و او تلاش می کرد از غروب خورشید عکس بگیرد که ناگهان پرنده در آن موقعیت قرار گرفت.

هم پرنده و هم خورشید تلاش میکردند که با همراهی هم بر تنهایی شان غلبه کنند. در ابتدا سوژه من فقط خود خورشید بود اما یکدفعه پرنده مقابل لنز دوربینم قرار گرفت و سوژه عکاسی من شد. تصادف زیبایی بود!

یکی دیگر از لحظه های اغواکننده برنامه ریزی نشده در اثر Kenny C عکاس انگلیسی رخ داد؛ تصویری از یک گوره خر و ایمپالا که در مقابل هم در یکی از مناطق زیمباوه عبور میکنند. این عکس در واقع چشم در چشم شدن دو حیوان محتاط را در حیات وحش آفریقا به تصویر می کشد.
منبع:دیجییاتو
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا