حدود ۱۰ طرح تحقیقاتی در حوزه طب ایرانی آغاز شد

حسین رضایی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه پزشکان طب سنتی ایرانی مشغول تحقیق و پژوهش در خصوص کرونا هستند، بیان داشت: این طرح ها در مورد چند داروی گیاهی است که کارآزمایی بالینی آنها آغاز شده است.

رضایی زاده افزود: برخی از این طرح های پژوهشی، بسته های درمانی شامل مداخلات دستی و داروها است که اینها در کنار هم استفاده می شود.

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این موارد جایگزین درمان های رایج نمی شود، بلکه براساس تجربیات متخصصان طب سنتی در کنار درمان رایج استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: پزشکان چینی مدعی هستند در بیمارستان ها و مراکز درمانی، درمان های طب چینی در کنار درمان های رایج استفاده کردند و میزان مرگ و میر بیماران کاهش یافته، زمان ترخیص کمتر شده و کیفیت زندگی بالاتری داشته اند.

رضایی زاده ادامه داد:  در موضوع مطالعات هم در حوزه طب ایرانی آغاز کردیم و هم تبادل نظر و تجربه با چینی ها داشتیم تا خدمات مطلوبی به بیماران کرونا ارائه کنیم.

دبیر کمیته طب ایرانی و مکمل کرونا بیان داشت: ما هم می خواهیم با استفاده از تجربیات خودمان و هم چینی ها در کنار درمان های رایج، از این خدمات بهره ببریم.

وی بیان داشت: همکاران ما از زمانی که بحث کرونا در ایران مطرح شد، چندین کمیته علمی تشکیل دادند و پزشکان طب سنتی مشغول مطالعه در این زمینه شدند.

رضایی زاده ادامه داد: همزمان با این کار مشغول رایزنی با متخصصان طب چینی شدیم تا تجربیات آنان به پزشکان ما منتقل شود. غیر از تماس های مستقیم با پزشکان طب سنتی چینی، تا الان ۳ ویدئو کنفرانس با متخصصان چینی داشتیم.

راهنمای بالینی خودمراقبتی طب ایرانی منتشر شد

وی با اشاره به اینکه راهنمای بالینی خودمراقبتی طب ایرانی در تلفیق طب رایج منتشر شده است، اظهار داشت: این راهنمایی شامل اصول بهداشت و مراقبت سیستم پزشک رایج، دستورالعمل در مورد وضعیت روحی و روانی، بهداشت خواب، تغذیه و داروهای طب سنتی است.

دبیر کمیته طب ایرانی و مکمل کرونا ادامه داد: این راهنمایی بالینی با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری کرونا تهیه و منتشر شده است.

وی اظهار داشت: در فضای مجازی مدعیان طب سنتی، طب گیاهی و طب اسلامی شروع به انتشار اطلاعات نادرست کرده اند که سبب تشویش اذهان عمومی شده است.

متخصص طب ایرانی ادامه داد: ما در تلاش هستیم طب ایرانی و طب رایج در تلفیق هم بتوانند با تعامل علمی بتوانند کمک بهتری به بیماران کرونا ارائه کنند.

 

بخش عمده اطلاعات فضای مجازی در مورد طب ایرانی غیرعلمی است

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: بخش عمده اطلاعات فضای مجازی در مورد طب ایرانی غیر علمی است. اعم از داروهایی که تبلیغ می کنند که عمدتا بدون مجوز و استاندارد است و شواهد علمی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگرچه داروهای گیاهی در برخی بیماری های ویروسی مانند آنفلوانزای خوکی و پرندگان، مرس و سارس موثر بوده، شواهد متقن برای استفاده از آنها برای ویروس کرونا، محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم این موارد را جایگزین درمان رایج کنیم. داروهای غیر استانداردی مانند انواع مکمل ها و ویتامین ها در بازار وجود دارد که نمی توان آنها را به عنوان درمان جایگزین به مردم توصیه کرد.

دبیر کمیته طب ایرانی و مکمل کرونا در پایان اظهار امیدواری کرد که با اطلاع رسانی صحیح رسانه، مردم به اطلاعات علمی دسترسی داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا