کاهش ۲۰ الی ۳۰ درصدی سفرهای ‌بین‌المللی

این آمار پیش‌بینی شده در حالی روز جمعه از سوی «سازمان جهانی گردشگری» اعلام شد که پیش‌تر  در ششم مارس کاهش ۱.۰ الی ۳.۰  درصدی به دلیل محدودیت‌های مسافرتی تخمین زده شده بود.

این سازمان همچنین در ابتدای سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۰ الی ۴.۰ درصد رشد گردشگری بین‌المللی را برای سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده بود.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در بیانیه‌ای اعلام کرد:«گردشگری حوزه‌ای است که (در این مدت) دچار بیشترین خسارت مالی شده است. واضح است که میلیون‌ها شغل مرتبط با این حوزه در خطر نابودی قرار دارند.»

سازمان جهانی گردشگری همچنین به این نکته اشاره کرد که کسب و کارهای کوچک و متوسط حدود ۸۰ درصد از کسب  و کارهای حوزه گردشگری را تشکیل می‌دهند که منبع درآمد زنان، جوانان و جوامع محلی محسوب می‌شوند.

در سال ۲۰۰۹ در جریان بحران جهانی اقتصادی آمار گردشگری بین‌المللی با  ۴.۰ درصد کاهش و در سال ۲۰۰۳ و در جریان شیوع ویروس بیماری «سارس» نیز آمار گردشگری بین‌المللی با ۴.۰ کاهش مواجه شد.

پس از شیوع ویروس «کرونا» کشورهای بسیاری برای کنترل گسترش این ویروس قوانین و محدودیت‌های مسافرتی مختلفی تعیین کردند. در حال حاضر بیش از سه میلیارد نفر در سراسر جهان در شرایط قرنطینه زندگی می‌کنند.

بسیاری از رویدادهای بزرگ فرهنگی و کنفرانس‌های تجاری به منظور کاهش تماس بین مردم لغو شده‌اند و یا به تعویق افتاده‌اند. بسیاری از خطوط هواپیمایی نیز تعداد پروازهای خود را به حداقل رسانده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ آمار سفرهای بین‌المللی با ۴.۰ افزایش مواجه شد. فرانسه، اسپانیا و ایالات متحده در رتبه پربازدیدترین کشورهای سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

صنعت گردشگری ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی و شغل‌های جهان را به خود اختصاص داده است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا