تهیه نقشه های زمین شناسی کشور در مقیاس یک پنجاه هزارم

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این مهم یکی از برنامه هایی است که ستاد پیگیری و پایش برنامه‌ های جهش تولید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور مصوب کرده است.

برپایه این گزارش، برنامه دیگر در این راستا، پروژه بازنگری و به روزآوری نقشه‌ های یکصدهزارم زمین‌شناسی است که با هدف تولید نقشه‌های زمین‌شناسی نسل دوم به صورت مقدماتی آغاز می شود.

افزایش بازدهی در فرآیند اکتشاف ذخایر معدنی با هدف تعیین تکلیف سریع پهنه‌ها و محدوده‌های اکتشافی موجود در چارچوب پیمایش‌های صحرایی سریع، علمی، به موقع و هدفمند، از دیگر برنامه های ستاد پیگیری و پایش برنامه‌های جهش تولید در این سازمان است.

همچنین، با توجه به وجود ظرفیت ارتقای بازدهی در بخش معدن کشور از راه معرفی و کشف ذخایر جدید معدنی و همچنین تسهیل ورود بخش خصوصی توانمند به فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافی، ارائه اطلاعات مناسب تخصصی در بستر دولت الکترونیک و از طریق پایگاه داده‌های علوم زمین کشور در دستور کار برای اجرا در نیمه نخست سال جاری قرار گرفت. این اطلاعات به‌صورت فراگیر در اختیار عموم متخصصان و سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

سرعت‌ بخشی به روند آزادسازی و واگذاری محدوده‌های در اختیار این سازمان با هدف ایجاد تحرک در بخش خصوصی توانمند برای انجام فعالیت‌های معدنی در سطح کشور و تهیه و تدوین گزارش‌ها و اطلاعات تحلیلی پهنه‌ها و محدوده‌های اکتشافی با استفاده از به کارگیری لایه‌های مختلف برداشت شده در قالب بسته‌های اطلاعاتی اکتشافی و با هدف سرمایه‌گذاری بهینه در بخش معدن، سایر برنامه های ستاد پیگیری و پایش برنامه‌های جهش تولید این سازمان را تشکیل می دهد.

سازمان زمین شناسی هدف این مجموعه از ارائه برنامه‌های متناسب با سال جهش تولید را تحول اطلاعاتی، ساختاری و افزایش بازدهی در بخش زیربنایی و معدنی کشور شامل بررسی‌های زمین‌شناسی و اکتشافی عنوان کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا