المپیک 2020 توکیو به تعویق افتاد

«شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن که کشورش میزبان بازی های المپیک تابستانی 2020 است، گفت که دولت این کشور تصمیم گرفته تا بازی های المپیک و پارالمپیک با یک سال تأخیر تابستان سال آینده میلادی برگزار شوند.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) و برگزار کنندگان بازی های المپیک توکیو مدت ها برای به تعویق انداختن بازی ها تحت فشار بودند، ولی با این وجود بر برگزاری بازی ها طبق زمانبندی قبلی پافشاری می کردند. کانادا و استرالیا تهدید کردند که اگر المپیک طبق زمانبندی برگزار شود، از حضور در آن انصراف خواهند داد. بریتانیا و ایالات متحده آمریکا نیز تمایل داشتند تا بازی ها به تعویق بیفتند.

بر اساس بیانیه مشترک کمیته بین المللی المپیک و برگزار کنندکان بازی های المپیک 2020 توکیو، شینزو آبه در جلسه ای که دیروز (سه شنبه) با حضور «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک و مقامات دیگر برگزار شد، تصمیم گرفتند بازی های المپیک را به تعویق بیندازند. مشعل المپیک همچنان در ژاپن باقی خواهد ماند.

بازی های المپیک تابستانی تاکنون سه بار (در سال های 1916، 1940 و 1944) و بازی های المپیک زمستانی نیز تاکنون دو بار (در سال های 1940 و 1944) به خاطر جنگ های جهانی لغو شده اند.

ضرری که لغو شدن بازی های المپیک به ژاپن می زند، در حال حاضر مشخص نیست. بر اساس برخی برآوردها گفته می شود ژاپن بین 32 الی 41 میلیارد دلار برای ساخت ورزشگاه ها و افزایش ظرفیت هتل ها هزینه کرده است.

قرار بود 10 هزار ورزشکار و 500 هزار تماشاچی از سراسر دنیا به توکیو بیایند و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دنبال سودآوری بی سابقه بودند، ولی حالا به خاطر قرنطینه خانگی توریست ها با خطر ورشکستگی مواجه هستند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا