گزارش کاوش های علمی در یکی از مهمترین سایت های باستانی روم

پروژه معابد رومی ماریپورت (Maryport Roman Temples Project) وارد آخرین سال حفاری خود شده است که به نظر می رسد داده های به دست آمده از آن منجر به روشن شدن نقاط مبهم و تاریک مجموعه آئین های روم باستان خواهد شد .

یان هاینز (Ian Haynes) از باستان شناسان دانشگاه نیوکاسل (Newcastle University) انگلستان در یک مصاحبه مطبوعاتی در رابطه با این کاووش ها اعلام کرد : " در پایان این فصل حفاری ، ما امیدوار هستیم که بتوانیم به اطلاعات و داده های قابل توجهی از مجموعه آئین های روم دست پیدا کنیم چرا که این سایت یکی از مهمترین سایت های معبد رومی بوده که تا به حال مورد حفاری و بررسی قرار گرفته است .  این تیم حفاری ، ساختمانی متعلق به سده دوم میلادی را از زیر خاک بیرون آورده اند . این بنای تاریخی دارای دیوارهایی از جنس  سنگ ماسه ای قرمز ، تزئینات سنگ ماسه ای زرد ، سقفی از تخته سنگی خاکستری و یک ورودی ستون دار است . لازم به ذکر است که این بنا که به نظر می رسد یک معبد باشد ، در نزدیکی منطقه ای از مجموعه محراب های رومی کشف شده در سال 1870 میلادی ، قرار گرفته است .

یان هاینز در ادامه توضیحات خود می گوید : " ما معتقد هستیم که این بخش منطقه عمومی است که محراب ها در آن قرار گرفته بودند . در حال حاضر ما در نزدیکی بخشی قرار داریم که در اصل برای چنین منظوری ساخته شده است . به این معنا که اطلاعات و داده های حفاری های اولیه نشان می دادند که برای ساخت این محراب ها از مصالح ساختمانی دیگر بناهای رومی استفاده شده بود در حالی که با پیشرفت حفاری ها و دریافت داده ها و شواهد بیشتر ، مشخص شده است که از ابتدا این بنا به منظور محراب ساخته شده بود و مصالح آن پیش از این مورد استفاده قرار نگرفته بودند در ضمن این محل برای تدفین مردگان به کار نمی رفته است .

علاوه بر موارد فوق ، این تیم حفاری ، یک محراب کامل را نیز در این محل پیدا کرده که به وسیله T Attius Tutor ، فرمانده پادگان ماریپورت (Maryport) حکاکی شده است . قابل توجه است که این محراب ها  در موزه روم سن هاوس (Senhouse Roman Museum) ، موزه ای از مجموعه آثار قدیمی و با ارزش امپراتوری روم در بریتانیا ، قرار گرفته اند .  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا