کد خبر : 100165 چهارشنبه 06 فروردین 1399 - 15:00:36
جد-مشترک-کرم-ها-کشف-شد

محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند؛

جد مشترک کرم ها کشف شد

محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید اخیرا اعلام کرده اند موجودی کرم مانند که بیش از ۵۵۵ میلیون سال پیش می‌زیسته ، احتمالا می‌تواند جد مشترک بسیاری از جانوران روی زمین باشد.

تیمی از زمین شناسان آمریکایی موجود کرم مانند کوچکی به نام "ایکاریا واریوتیا" (Ikaria wariootia) را کشف کرده اند که گفته می شود احتمالا نخستین جد مشترک بسیاری از حیوانات جهان است.

دانشمندان که این یافته ها را از روی فسیلی در استرالیا کشف کرده اند می‌گویند کرم "ایکاریا واریوتیا"نخستین دوسوئه یا ارگانیسم در جهان است که احتمالا نیای بیشتر جانوران از جمله دایناسورها است.

دوسوئیان ( Bilateria) به همه موجوداتی که به صورت متقارن از دو طرف ساختار بدن خود به شکل صعودی و نزولی برای حرکت استفاده می‌کنند گفته می‌شود. این موجودات ممکن است از هر دو طرف بدن خود برای حرکت رو به جلو (داشتن دو سر) استفاده کنند.

زیست شناسان تکاملی با توجه به ژنتیک حیوانات مدرن پیش بینی می کردند که قدیمی ترین جد همه دو سوئیان دارای اندام کوچک و سر راست با ارگان های حسی ابتدایی بوده است.

آنها با توجه به ژنتیک حیوانات مدرن پیش بینی می‌کنند که این جانور قدیمی دارای اندام بسیار کوچک بوده است.

دانشمندان با کمک یک سازمان دگرزیست‌شناسی ناسا موفق به استفاده از یک اسکنر لیزری سه بعدی برای بررسی ساختار این موجود شدند. آنها دریافتند این حیوان که در بستر دریا می زیسته است بین ۲-۷ میلی متر طول و حدود ۱ تا ۲/۵ میلی متر عرض داشته و احتمالا به اندازه ی دانه برنج بوده است.

کلید واژه ها: کرم جَد زمین جانورشناسان فسیل