دانشجویان بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها غربالگری می‌شوند

منصوره سادات صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره غربالگری دانشجویان بعد از بازگشایی دانشگاه ها توضیح داد: غربالگری خوابگاه ها و دانشکده ها برای شناسایی و ارجاع دانشجویان مشکوک به ویروس کرونا بعد از بازگشایی در دستور کار تمام مراکز آموزش عالی قرار می گیرد.
وی درباره ضدعفونی دانشگاه ها در ایام تعطیلی، اظهار داشت: رییس سازمان امور دانشجویان در بخشنامه ای به دانشگاه ها بر ضدعفونی خوابگاه ها و اماکن غذاخوری تاکید کرده بود که این امر قبل از پایان سال انجام شد.
رییس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به برگزاری جلسات شورای سلامت دانشگاه ها تاکید کرد: جلسات شورای سلامت دانشگاه ها در خصوص مدیریت بحران کرونا با حضور روسای مراکز بهداشت، مراکز مشاوره و نماینده اداره بهداشت شهرستان یا استان تشکیل می شود و در زمینه تهیه محلول های ضدعفونی کننده با وزارت بهداشت رایزنی شده است.
صادقی درباره تمهیدات دانشگاه ها بعد از بازگشایی برای رعایت بهداشت در آشپزخانه ها، گفت: از دانشگاه ها درخواست شد کارشناسان بهداشت مراکز بهداشت و درمان، بازدیدهای مکرر از اماکن غذاخوری دانشگاه ها داشته باشند و تا حد امکان از ظروف یک بار مصرف استفاده شود.
وی درباره ارائه خدمات مشاوره ای به دانشجویان در ایام تعطیلی دانشگاه ها، گفت: با توجه به تعطیلی دانشگاه ها، مراکز مشاوره دانشجویی، به منظور مدیریت بحران کرونا به دانشجویان و خانواده های آنها مشاوره آنلاین و تلفنی ارایه می دهند و این مشاوره ها تا پایان تعطیلات ادامه می یابد.
به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، با بهره مندی از ظرفیت همیاران سلامت روان و بهداشت دانشگاه ها، محتوا و مطالب آموزشی به همسالان دانشجویان ارایه می شود.
صادقی خاطرنشان کرد که در حال حاضر ۱۷ هزار همیار سلامت روان و ۱۷ هزار همیار بهداشت از دانشجویان در دانشگاه ها فعال هستند.
سوم اسفندماه ۹۸، پیرو انتشار گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور، "ستاد سلامت" با هدف آگاه‌سازی و پیشگیری از شیوع این ویروس در مراکز دانشگاهی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا