آمریکا سال گذشته بیش از 67 هزار بار هدف حمله سایبری قرار گرفت

وبسایت روزنامه واشنگتن پست چند روز پس از حملات سایبری گسترده یکی دو هفته اخیر به سازمان های دولتی امریکا، در قالب گزارشی تحلیلی به ضعف های عمده و متعدد سیستم امنیتی امریکا و ناتوانی در برقراری امنیت سایبری، پرداخت و گزارش داد آمریکادر سال گذشته میلادی 67 هزار و 168 مورد حمله سایبری را شاهد بوده است .

به گزارش ایرنا حملات سایبری گسترده یکی دو هفته اخیر به سازمان های دولتی امریکا از جمله کاخ سفید و سرقت اطلاعات خصوصی میلیون ها کارمند امریکایی همچنان در صدر اخبار فناوری رسانه ها است. 

وبسایت روزنامه واشنگتن پست چند روز پس از این حملات در قالب گزارشی تحلیلی به ضعف های عمده و متعدد سیستم امنیتی امریکا و ناتوانی در برقراری امنیت سایبری، بر خلاف آنچه معمولا در رسانه های عمومی جهان بازنمایانده می شود، پرداخته است.

در این مقاله با استناد به گزارش سالانه سازمان بازرسی کل ایالات متحده که در اردیبهشت ماه منتشر شده، مشخص می شود طی سالیان اخیر حملات متعدد دیگری نیز از این دست به سازمان های تابعه دولت امریکا صورت گرفته که در خصوص اکثر آنها با پنهان کاری تلاش شده در رسانه ها مطرح نشود و درعین حال اقدام موثری نیز صورت نگرفته است.

طبق این گزارش از سال 2006 هرساله تعداد حملات گزارش شده افزایش یافته است؛ به طوری که از 5503 حمله در سال 2006 با رشدی 1100 درصدی به 67هزار و 168 حمله در سال 2014 رسیده است. لیکن مقامات دست اندرکار توجه چندانی بدین موضوع نکرده اند. از آمار ذکرشده برای سال 2014 همگی به صورت نفوذ نبوده اند و 27 هزار و 624 مورد کوتاهی فردی در حفظ اطلاعات بوده است. 

طبق گزارش واشنگتن پست به استناد گزارشی دیگر از این روزنامه یکی از علل حمله به اداره اطلاعات فردی کارکنان کاخ سفید در هفته گذشته بی توجهی به آثار اولیه این نفوذ بوده که ماه ها پیش تر رخ داده بود. 

این گزارش خاطرنشان می سازد یکی از علل عمده این حملات، کوتاهی و قصور در محافظت از سیستم های رایانه ای دولتی بوده است. 

به طور مثال، در سال 2014 تعداد 19 اداره از 24 اداره فدرال امریکا، وجود نقص و کاستی در کنترل های امنیتی اطلاعاتی را گزارش کرده اند. علاوه بر این، بازرسان عمومی 23 مورد از این سازمان ها امنیت اطلاعات را به عنوان یکی از نقاط مشکل دار سازمان خود عنوان کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا