موزه‌گردی مجازی برای روزهای خانه نشینی

پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی پوینتس گای (thepointsguy) در گزارشی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان نوشت: سفرها لغو شده،  افراد به جاهای شلوغ نمی‌روند،  در خانه مشغول دورکاری هستند و این یک حقیقت دشوار خود را نشان می دهد که ویروس COVID-۱۹ همچنان به سرعت در سراسر جهان پخش می‌شود.

این پایگاه که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند، افزود: در حالی که اکنون زمان خوبی برای سفر رفتن نیست،  لازم نیست گشت و گذار در مکان‌های جدید را فراموش کنیم. با نرم‌افزار (اپلیکیشن)  فرهنگ و هنر گوگل Google Arts & Culture می‌توانید بیشتر موزه‌های مشهور دنیا را دیجیتالی بگردید.  

۱۰ موزه مهم که می‌توانید مجازی از آنها بازدید کنید: 

موزه گوگنهایم نیویورک (The Guggenheim)، در این موزه آثار هنری سبک امپرسیونیست، پست امپرسیونیست، هنر مدرن و هنر معاصر را در نمای خیابان‌هایی از نقشه گوگل ببینید.

در موسسه هنر شیکاگو، (The Art Institute of Chicago)، سلف پرتره (تصویر چهره خودنگاره) شخصی ونگوگ را در یک تور مجازی ببینید.

در گالری ملی پرتره در واشنگتن، (The Art Institute of Chicago) برخی از مهمترین پرتره‌های (خودنگاره) موجود را از  خانه و روی مبل راحتی‌تان تحسین کنید.

موزه بریتانیای لندن (The British Museum) را می‌توانید در سایت رسمی خودش ببینید. در سایت این موزه می‌توانید با انتخاب دوره زمانی مورد نظرتان از هر جای جهان که می‌خواهید، آثاری دیدنی را تماشا و اطلاعات مهمی را دریافت کنید.

موزه لوور پاریس (The Louvre, Paris)، این روزها بسته است اما خوشبختانه هنوز می‌توانید زیبایی‌های آن را از دور تحسین کنید.

موزه نارنجستان پاریس، (Musée de l’Orangerie)، اگر به دنبال آرامش اعصاب هستید، می‌توانید این موزه زیبا را مجازی ببینید و از نقاشی‌های موزه لذت ببرید.

موزه ونگوگ، آمستردام، (Van Gogh Museum)، اگر از طرفداران ونسان ون‌گوگ (نقاش هلندی ۱۸۵۳ تا ۱۸۹۰) باشید، می‌توانید از این موزه به عنوان بزرگترین مجموعه آثار این هنرمند دیدار کنید.

گالری اوفیزی فلورانس، (Uffizi Gallery, Florence)، گفته می‌شود زیباترین مجموعه هنری در همه دنیاست.

موزه پرگامون، برلین، (Pergamon Museum)، اگر به باستان‌شناسی علاقه دارید، این موزه را باید ببینید.  پرگامون به داشتن بناهای بزرگ باستانی از یونان و رومی معروف است؛ به عنوان مثال دروازه بابل یا ایشتار که در میان ۲ رود جای داشته است.

موزه ملی هنرهای مدرن و معاصر سئول، (National Museum of Modern and Contemporary Art)، نمایشگاه آنلاین ویژه‌ای دارد بسیار جذاب و آموزنده است. فراتر از این می‌توانید در این موزه مثل باقی موزه‌های این فهرست،  نمای خیابانی داشته باشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا