در روزهای کرونایی، بچه ها را در خانه سرگرم کنیم

بهترین راه برای مقابله با شیوع بیماری کرونا ماندن در خانه است. اما در روزهای تعطیلات سال نو که معمولا همه ما به سرزدن به مراکز شلوغ خرید و دید و بازدید از اقوام عادت داریم، روزها و هفته های ماندن در خانه می تواند بسیار کسل کننده و عذاب آور باشد.

با این حال می توان با برنامه ریزی و انجام کارهایی ساده، از این زمان بهترین استفاده را کرد و همزمان بچه ها را نیز به گونه ای رضایت‌بخش، سرگرم کرد.

برنامه ریزی کنید

در مورد کارهای روزمره، مدیریت استرس و زمان استراحت پس ازدورکاری و انجام کارهای مدرسه با فرزندان خود صحبت کنید. در مورد فعالیتهای آموزشی آنلاین و آفلاین برای فرزندان خود با معلمان مشورت کنید. برخی مناطق آموزش و پرورش ممکن است بتوانند برای اتصال رایگان خانواده های کم درآمد به اینترنت کمک کنند.

برای ارتباط با همسایگان، دوستان و عزیزان خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. اکنون که بچه های شما از دوستان مدرسه یا اقوام به دور هستند، چت های ویدیویی یا رسانه های اجتماعی را امتحان کنید تا با آنها در تماس باشید.

مشخص کنید که بچه ها چه مدت می توانند بازی های ویدئویی را با دوستان خود انجام دهند و چه زمانی در شب می توانند از وسایل خود استفاده کنند. فرزندان خود را تشویق کنید تا بتوانند بر استفاده از تکنولوژی کنترل بدست بیاورند و خودشان تلویزیون، تبلت یا بازی های ویدیویی خود را خاموش کنند نه اینکه به آنها یادآوری کنید.

اگر از خانه کار می کنید ، باید خود را با شرایط جدید هماهنگ کنید اما این نیز یک فرصت است. به عنوان مثال، تشویق بازی های فکری می تواند راهی باشد که کودکان را در روزهای کار در خانه سرگرم کنید.

پادکست ها و کتابهای صوتی می توانند ذهن بچه های شما را در حین دورکاری یا انجام کارهای دیگر درگیر نگه دارند.

فعالیت های آفلاین انجام دهید که به خانواده شما در کسب آرامش و برقراری ارتباط کمک می کند. پیاده روی کنید، تخته نرد بازی کنید، با هم کتاب بخوانید، جشن شاد خانوادگی برگزار کنید و فعالیت هایی انجام دهید که علاقه فرزندان شما را برانگیزد.

از خانواده های دیگر ایده بگیرید و برنامه های خود را با آنها در میان بگذارید.

فرصت هایی را برای اعضای خانواده ایجاد کنید تا نگرانی های خود را با هم در میان بگذارند. میزان استفاده خود از فناوری را مدیریت کنید. اگر بیش از حد روی اخبار یا رسانه های اجتماعی تمرکز کنید و دچار استرس باشید، بچه های شما متوجه خواهند شد. استراحت کنید تا از سلامت روانی خود محافظت کنید.

مطمئن باشید که همه افراد خانواده از میزان کافی خواب، فعالیت بدنی، مطالعه، تامل در مورد برنامه های زندگی و زمان کافی برای ارتباطات خانوادگی برخوردار می شوند.

مترجم: محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا