خودرویی ماندگار از سرزمین کانگوروها

این رویا از آنجایی شروع شد که جری در سال ۱۹۸۶ اولین مدل ماشین دست سازش را در گاراژ خانه تولید کرد. او کسی بود که اساس و بنیان کمپانی بوفوری را پی ریزی کرد.

نام بوفوری (Bufori) از حروف اول کلمات زیر اتخاذ شده است:

B از Beautifull به معنای زیبا

U از Unique به معنای منحصر به فرد

F از Fantastic به معنای شگفت انگیز

O از Original به معنای اصیل

R از Rommantic به معنای احساساتی

I از  Irrestible به معنای وسوسه انگیز و خواستنی.

در ابتدا محل این کمپانی در حومه مری لند سیدنی بنا شد، اما در سال ۱۹۹۸ به حومه کوالالامپور در مالزی منتقل گشت.

داستان موفقیت بوفوری بسیار جالب و آموختنی است. این کمپانی که امروزه حدود ۳۰۰ ماشین در سال تولید می کند، توانسته روح مدرن را در کالبد کلاسیک بدمد و شکوه و عظمت بی بدیلی را خلق کند.

داستان بوفوری از سال ۱۹۸۶ با یک چالش دوستانه شروع شد. جری می خواست به بقیه ثابت کند که هنوز هم می شود یک ماشین را با دست تولید کرد، درست به سبک و سیاق گذشتگان. بنابراین، او کارش را در گاراژ خانه شروع کرد و توانست اولین مدل بوفوری را پس از یک سال تولید کند. او عاشق ماشین های دهه ۱۹۳۰ بود. جری در آن سال فقط ۱۹ سال سن داشت و با حمایت برادران بزرگتر خود توانست مدیریت کمپانی بوفوری را بر عهده بگیرد.

به عقیده بسیاری از ماشین بازها کافی است فقط یک بار بوفوری را ببینی تا یاد آن همیشه در خاطرت باقی بماند. اما راز موفقیت آن در نوعی آمیختگی میان تکنولوژی های مدرن و طراحی کلاسیک نهفته است. بوفوری امروزه به بیش از پنجاه کشور جهان صادر می شود و نکته جالب اینجاست که بسیاری از مشتریانی که خودرو را برای اولین بار و از نزدیک مشاهده می کنند، نمی توانند باور کنند که این شاهکار در مالزی تولید می شود. انتظار آنها یک کمپانی فوق پیشرفته در مناطق اروپایی است و نه یک کارخانه در حومه کوالالامپور. حتی گاهی اوقات برخی مشتریان به مالزی می روند تا مطمئن شوند که کلکی در کار نیست.

بوفوری با استفاده از نوعی ترکیبات مصنوعی توانسته به استحکام فوق العاده ای در بدن خودرو دست یابد. به ادعای سازنده اگر روزی با پتک بر روی بدنه آن بکوبید، حتی جای ضربه هم روی آن نمی ماند. شاید این ادعا کاملا درست باشد، چراکه این کمپانی در حال حاضر روی خودروهای ضد گلوله هم کار می کند و محصولاتی خود را به کشورهای متقاضی صادر می کند.

بسیاری از بخش های تولیدی خودرو به طور کامل در خود کمپانی بوفوری انجام می شود. به طور مثال، سیم کشی تمامی خودروهای به صورت کاملا دستی توسط کارکنان این کمپانی انجام می شود.

نکته شگفت انگیز دیگری که باید درباره این خودرو لوکس بگوییم، خلاقیت کارشناسان این کمپانی در ابدای سیستم رنگ آمیزی بدنه است. رنگ بوفوری از چنان کیفیتی برخوردار است که حتی کمپانی لکسوس هم با همه توانایی هایش نتوانسته به این کیفیت دست یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا