کشف سیارک جدید و خطرناک برای کره زمین

یک دانشمند  ستاره شناس اهل کشور روسیه به تازگی موفق به کشف و شناسائی سیارک جدید شده است که پیش از این شناخته شده نبوده و به باور کارشناسان ، این سیارک  خطری بالقوه برای کره زمین محسوب شده و احتمال برخورد آن با زمین در آینده غیر محتمل نیست .

لئونید یلنین  Leonid Yelenin ستاره شناس و از پژوهشگران موسسه ریاضیات کاربردی موسوم به "  ام . وی کلدیش "  M.V. Keldysh Institute روز پنج شنبه گذشته به طور رسمی از شناسائی و کشف این سیارک جدید خبر داده و اعلام کرد این جرم فضائی با نام 2015 LK24 در مرکز سیارات کوچک Minor Planet Centre به عنوان یک جرم آسمانی جدید به  ثبت رسیده است .

این ستاره شناس و پژوهشگر روس در رابطه با جزئیات این شی سرگردان آسمانی اعلام کرد : " ابعاد این سیارک در حدود 160 متر است . بر اساس محاسباتی که من انجام داده ام این سیارک در حال حرکت به سمت زمین بوده و در روز بیست و ششم ماه ژوئن ( برابر با نهم تیر ماه ) از فاصله 4 میلیون و 700 هزار کیلومتری زمین عبور خواهد کرد که این فاصله مناسب بوده و خطری را متوجه سیاره ما نخواهد کرد . "

لازم به توضیح است که پژوهشگران احتمال می دهند این سیارک در آینده ای دور در مسیر خود به فاصله نزدیک تری نسبت به زمین رسیده و با آن تصادم کند .

لئونید یلنین   در رابطه با عبور این سیارک از کنار زمین در روزهای آتی گفت : " تشخیص و مشاهده این سیارک در زمانی که به نزدیک ترین حالت خود نسبت به کره زمین قرار دارد ، با چشمان غیر مسلح بسیار دشوار خواهد بود زیرا میزان درخشندگی این سیارک تنها در حدود یک هفدهم ستاره های معمولی است . "

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا