تراشه‌های اکسینوس جایگاه سوم بازار را تصاحب کردند

چندی پیش، خبری منتشر شد که شیائومی با عبور از هواوی به سومین سازنده‌ی بزرگ‌ گوشی هوشمند تبدیل شده و توانسته است سهم بیشتری از هواوی از بازار تلفن‌های هوشمند به خود اختصاص دهد. حال، به‌نظر می‌رسد جابه‌جایی جایگاه‌ها در بازار محصولات مرتبط با گجت‌های حمل‌شدنی به امری عادی تبدیل شده است. به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد اکسینوس، تراشه اختصاصی سامسونگ، از تراشه‌های اپل فروش بیشتری تجربه کرده و جایگاه سوم را از کوپرتینویی‌ها ربوده است.

سال ۲۰۱۸، سامسونگ حدود ۱۱/۹ درصد از بازار تراشه‌های گجت‌های حمل‌شدنی را دراختیار داشت و این آمار در سال ۲۰۱۹ با رشد ۲/۲ درصدی، به ۱۴/۱ درصد رسید. به‌لطف رشد بازار هند و کشورهای آمریکای‌شمالی، هواوی و سامسونگ توانستند به سود چشمگیری برسند و فروش محصولاتشان را افزایش دهند. در همنن سال، اپل حدود ۱۳/۶ درصد از بازار ازآنِ خود کرده بود که در سال ۲۰۱۹ با افت ۰/۵ درصدی، به ۱۳/۱ درصد رسید. در‌حال‌حاضر، جایگاه چهارم به کوپرتینویی‌ها تعلق دارد؛ اما رشد چشمگیر فروش محصولات هواوی می‌تواند جایگاه چهارمی اپل را نیز به‌خطر بیندازد.

کوالکام، سازنده تراشه‌های محبوب اسنپدراگون، درحدود ۳۳/۴ درصد از بازار را دراختیار دارد و مدیاتک نیز با ۲۴/۶ درصد، دومین شرکت پرفروش سازنده‌ی تراشه‌های گجت‌های حمل‌شدنی است. باید گفت این آمار متعلق به سال ۲۰۱۹ است و افت اخیر فروش محصولات مجهز به تراشه‌های شرکت‌های ذکرشده دراثر گسترش بیماری کرونا را شامل نخواهد شد؛ اما باید دید کاهش میزان فروش شرکت‌‌ها در سال جاری میلادی چه تغییراتی در جایگاه غول‌های سازنده تراشه خواهد داشت.

انتظار می‌رود در سال جاری، افزایش فروش محصولات مبتنی‌بر تراشه‌های مدیاتک را شاهد باشیم. سامسونگ می‌خواهد در محصولات پایین‌رده بیشتری از تراشه‌های مدیاتک استفاده کند. شرکت کره‌ای همچنین در نظر دارد گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری 5G با قیمتی نسبتا مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه کند که از تراشه‌های مدیاتک بهره هستند.

وان‌پلاس نیز که تاکنون بیشتر از تراشه‌های کوالکام در محصولات خود استفاده می‌کرد، حال به مشتری مدیاتک تبدیل شده است و می‌خواهد وان‌پلاس ۸ لایت را با تراشه‌ مدیاتک به ویترین فروشگاه‌ها بفرستد. شرکت ویوو که سهم درخورتوجهی از بازار چین را ازآنِ خود کرده است، در محصولات جدیدش می‌خواهد از تراشه‌های اکسینوس استفاده کند. جالب است بدانید سامسونگ با همکاری شرکت AMD می‌خواهد پردازنده‌های گرافیکی رادئون را در تراشه‌های جدید اکسینوس به‌کار ببرد. چنین اتفاقی می‌تواند به برگ‌برنده‌ای برای شرکت کره‌ای تبدیل شود.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا