روز جهانی بنفش

  • روز جهانی بنفش

روز جهانی بنفش با هدف آگاهی عمومی و حمایت همه جانبه از صرع ، روز 26 مارس برابر با 6 فروردین است. برگزاری این روز یک تلاش جهانی برای ارتقای فرهنگ جوامع نسبت به صرع و گفتگو در این رابطه است ؛که اولین بار در سال 2008 توسط کسیدی مگان (Cassidy Megan) دختری 9 ساله و مبتلا به صرع در کانادا پایه گذاری شده و به سرعت در اکثر کشورهای جهان با استقبال مواجه شده است. رنگ بنفش به جهت گل گیاه اسطوخودوس که در درمان تشنجات کاربرد دارد به عنوان رنگ بین المللی صرع شناخته شده و از مردم خواسته می شود تا در این روز با استفاده از رنگ بنفش در پوشش خود ، به این حرکت جهانی بپیوندند.

  • تولد لری پیچ

لورنس لَری پیج  متولد  ۲۶ مارس ۱۹۷۳ است.وی کارآفرین و مبتکر آمریکایی است، که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل، در حال حاضر شرکت گوگل، را بنا نهاد. در ۴ آوریل ۲۰۱۱ پس از استعفای اریک اشمیت، پیج به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۳ فوربز دارایی پیج را حدود ۲۳ میلیارد دلار تخمین زد و او در لیست ثروتمندترین‌ها در آمریکا در جایگاه بیستم قرار گرفت. پیج مخترع رتبه صفحه (پیج رنک) بود که پایه و اساس الگوریتم جستجوی گوگل است. او همچنین به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند.

او هم‌اکنون مدیرعامل اجرایی شرکت الفابت است.لری پیج با دارایی خالص ۳۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶، به عنوان ۱۲ امین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۶، ۱۰ امین فرد قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۵ و ۵ امین ثروتمند در حوزهٔ تکنولوژی در سال ۲۰۱۵ شناخته شده‌است. پیج یکی از اعضای مؤسسهٔ ایکس پرایز (XPRIZE) است و در سال ۲۰۰۴ در آکادمی بین‌المللی مهندسی برای این سمت انتخاب شد. پیج جایزهٔ مارکونی درایز را در سال ۲۰۰۴ دریافت کرد.

  • تولد ویکتور امیل فرانکل

ویکتور امیل فرانکل متولد ۲۶ مارس ۱۹۰۵ بود. وی روانپزشک و عصب‌شناس اتریشی و پدیدآورنده معنادرمانی (لوگوتِراپی) بود.معروف‌ترین کتاب او، انسان در جستجوی معنا، روایت تجربیات او در دوران فاجعه‌باری است که به‌عنوان یک یهودی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی حضور داشت و در خلال آن، او به اهمیت معنای زندگی برای انسان در سخت‌ترین شرایط می‌پردازد.وی  ۲ سپتامبر ۱۹۹۷ درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا