ردمی نوت ۳ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۷

 ردمی بیشتر در بازار‌های هند و چین استفاده می‌شود، در حالی که شیائومی برندی جهانی‌تر است. یکی از گوشی‌های موفق این کمپانی، ردمی نوت ۳ بود که در سال ۲۰۱۷ در کنار گلکسی‌ها و آیفون‌ها در لیست ۱۰ گوشی پرفروش سال قرار گرفت. در این مقاله قصد داریم به تاریخچه این گوشی محبوب بپردازیم.

در ابتدا بگذارید به این قضیه اشاره کنیم که دو مدل ردمی نوت ۳ به بازار عرضه شد. نسخه اول با اسم رمز (هِنِسی) از یک چیپست هلیو X10 مدیاتک استفاده می‌کرد که از ۸ هسته A53 بهره‌مند بود. این نسخه به دلیل نداشتن درگاه کارت حافظه و دوربین متوسط ۱۳ مگاپیکسلی در کنار نبود حسگر اثر انگشت و بدنه‌ای پلاستیکی از محبوبیت بالایی برخوردار نبود.

ردمی نوت ۳ که ما از آن صحبت می‌کنیم، نسخه اسنپدراگون ۶۵۰ است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و با اسم رمز «کِنزو» شناخته می‌شود. مزیت‌های استفاده از چیپست به روز تر و قدرتمندتر اسنپدراگون باعث شد تا کم و کاستی‌های نسخه مدیاتک برطرف شود و آن گوشی عملا به سطح زباله تاریخ ردمی بیفتد. استفاده از اسنپدراگون ۶۵۰ به ردمی اجازه داد از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کند.

در ظاهر افزایش ۳ مگاپیکسلی رزولوشن دوربین شاید چندان پیشرفت شگرفی نباشد، اما باعث شد تا کیفیت عکاسی ردمی نوت ۳ از متوسط به بسیار خوب تغییر کند. هرچند که بسیاری از کاربران علاقه داشتند کیفیت فیلم‌برداری FHD با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه نیز بهبود بیاید. با این حال ردمی توانست در این نسخه درگاه کارت حافظه را نیز تعبیه کند تا فضای کم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی را تا حدودی جبران کرده باشد.

به مجموعه بهبود‌های ردمی نوت ۳، اضافه شدن حسگر اثر انگشت فیزیکی روی قاب آلومینیومی پشتی را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید ۱۵۰ دلار سال ۲۰۱۷ چه گوشی کاملی را در اختیارتان قرار می‌داد. نمایشگر ۵.۵ اینچی LCD این گوشی با رزولوشن FHD شاید نتواند نام نوت را به یدک بکشد (سامسونگ بد عادتمان کرده است)، اما همچنان با کیفیت بوده و به خوبی کاربران را راضی نگه می‌داشت.

استفاده از سخت‌افزار بهتر باعث شد تا توان پردازشی تک هسته‌ای نسخه اسنپدراگون، دو برابر بیشتر از نسخه مدیاتک باشد. همچنین توانایی رندرگیری فضای 3D نیز در نسخه اسنپدراگون بسیار بسیار بهتر از نسخه هلیو X10 بود. تمامی این‌ها باعث شد تا این گوشی در عرض چهار ماه، ۲.۳ میلیون دستگاه به فروش برساند؛ یعنی از هر ۹ دستگاه فروخته شده در هند، یکی از آ‌ن‌ها ردمی نوت ۳ بوده است.

مزیت‌های استفاده از پردازنده قدرتمندتر و بهینه‌تر، منجر به افزایش شارژدهی این گوشی نیز شد. در نتیجه کمتر کاربری نگران ظرفیت ۴۰۵۰ میلی آمپر ساعتی باتری ردمی نوت ۳ بود. از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری نیز باید بگوییم شیائومی سنگ تمام گذاشت و این گوشی را به مدت ۳ سال بروز نگه داشت. ردمی نوت ۳ با اندروید ۵.۱ و رابط کاربری MIUI 7 به بازار عرضه شد و کار خود را در سال ۲۰۱۹ با اندروید ۶ و رابط کاربری MIUI 10 به پایان رساند.

ردمی در این بین نسخه‌ای ویژه از ردمی نوت ۳ نیز به بازار عرضه کرد که تفاوت چندانی با نسخه اسنپدراگون نداشت و تنها از چند باند LTE بیشتر پشتیبانی می‌کرد. هدف ردمی از عرضه این گوشی، فروش بیشتر آن در بازار‌های بین‌المللی بود. در کل اگر بخواهیم نگاهی به محصولات کمپانی ردمی بیندازیم، می‌بینیم که این شرکت چینی همچنان رویه گذشته خود را حفظ کرده و در سال ۲۰۲۰ هم گوشی‌های با کیفیت و با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه می‌کند. در نتیجه شاید به زودی با جایگزین ردمی نوت ۳ نیز خاطره‌بازی انجام دهیم.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا