بسته‌های حمایتی‌ دولت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا

در ۲۴ گذشته دولت‌های و بانک‌های مرکزی جهان بسته‌های حمایتی‌ای برای مقابله با ویروس کرونا معرفی کرده‌اند که در این خبر به آنها اشاره می‌شود.

مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلاو، اعلام کرد بسته کمک دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا که در حال حاضر در حال مذاکره در مجلس سنای این کشور است احتمالاً بیش از ۲ تریلیون دلار خواهد بود. این بسته معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی آمریکا است.

در گزارش دیگری اعلام شد که بیمارستان‌های آمریکا که در حال حاضر مشغول احداث چادرهای اضطراری برای استقرار بیماران کرونایی هستند، در حال لابی با واشنگتن برای دریافت کمک ۱۰۰ میلیارد دلاری می‌باشند.

برنی سندرز که در حال حاضر در کورس رقابت‌های انتخاباتی آمریکا قرار دارد خواهان پرداخت نقدی ماهانه ۲۰۰۰ دلار به هر خانوار آمریکایی برای مقابله با ویروس کرونا شد.

در اروپا، به گفته مقامات آلمانی و پیش‌نویس لایحه قانونی این کشور، برلین در حال آماده‌سازی یک بسته کمک برای مقابله با ویروس کرونا است که نیازمند بالا بردن سطح بدهی این کشور است. به این ترتیب آلمان نیازمند ۱۵۶ میلیارد یورو وام جدید و اعطای مجوز برای ۲۰۰ میلیارد یورو وام دیگر است. این ۳۵۶ میلیارد یورو بدهی جدید ۱۰ درصد از تولید ناخالص آلمان را تشکیل می‌دهد.

۱۰۰ میلیارد یورو از این پول برای صندوق تثبیت اقتصادی استفاده خواهد شد و ۱۰۰ میلیارد آن هم به صندوق اعطای وام به شرکت‌های کوچک و متوسط که با شیوع کرونا به مشکل افتاده‌اند مصرف می‌شود.

بانک مرکزی نروژ اعلام کرد برای کاهش تأثیرات اقتصادی منفی ویروس کرونا، نرخ بهره خود را به شدت کاهش داده و آن را از ۱ درصد به ۰.۲۵ درصد رسانده است. این نرخ بهره پایین‌ترین سطح در طول تاریخ این کشور است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا