شیائومی سومین سازنده گوشی هوشمند در جهان

دلایل زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها بتوان این اتفاق را توجیه کرد، اما پیش از این اجازه دهید نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم تا ایده‌ای بهتر از وضعیت بازار به دست بیاوریم. به صورت کلی می‌توان گفت که هیچ برندی طی دو ماه گذشته وضعیت خوبی نداشته است. با این حال اولین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان، کمترین ضرر را دیده است.

سامسونگ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۱.۹ میلیون دستگاه کمتر فروخته و با کاهش درآمدی سالانه ۱۳ درصدی دست و پنجه نرم می‌کند. البته کمپانی کره‌ای از رقبای خود گوشی‌های بیشتری را به دست کاربران رسانده است. کل گوشی‌های سامسونگ که در ماه فوریه میلادی به بازار عرضه شده، ۱۸.۲ میلیون دستگاه است که این رقم برای رتبه دوم لیست یعنی اپل، ۱۰ میلیون دستگاه عنوان شده است.

رتبه سوم جایی است که بیشترین تغییرات را به خود می‌بیند. شیائومی موفق شده با عرضه ۶ میلیون گوشی هوشمند، از هواوی با ۵.۵ میلیون دستگاه پیشی گرفته و به سومین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود. به صورت کلی اگر بخواهیم کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار را در ماه فوریه ۲۰۲۰ ارزیابی کنیم، به رقم ۶۲ میلیون دستگاه می‌رسیم که نست به زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، با ۳۹ درصد افت مواجه شده است.

دلایل کاهش فروش ۴۰ درصدی اما واضح است. همه‌گیری ویروس کرونا منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و قرنطینه اکثر شهر‌های چین شد و لطمه‌ای بزرگ به صنعت تولید گوشی‌های هوشمند وارد کرد. البته به نظر می‌رسد چین در مسیر بازیابی باشد و احتمالا طی چند ماه آینده به روند پیشین خود باز گردد. در رابطه با هواوی دلیل دیگری هم وجود دارد. آن هم پشتیبانی نکردن از سرویس‌ها گوگل است.

شیائومی از این فرصت نهایت بهره را برده و با عرضه گوشی‌های رقابتی با قیمت متعادل، توانسته دل کاربران را به دست بیاورد. باید دید با آرام گرفتن اوضاع چه اتفاقی برای این جدول می‌افتد و آیا هواوی می‌تواند جایگاه خود را پس بگیرد یا نه.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا