موج بعدی اپیدمی کرونا در راه است

دکتر حمید سوری امروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر مردم دستورات بهداشتی را رعایت نکنند و شیوع ویروس کرونا را جدی نگیرند، حداقل دو ماه دیگر کشور درگیر کرونا خواهد بود.

وی گفت: کشورهایی مانند ایتالیا، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور و حتی چین، اپیدمی را در جغرافیای کوچک تری محدود کردند و با هزینه کمتری کنترل اپیدمی را بدست گرفتند.

عضو ستاد مدیریت کرونا با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم بیماری کرونا را ساده گرفتند و نسبت به آن بی توجه هستند، اظهار داشت: دیدن خیابان، بازارها و مجامع عمومی مملو از جمعیت استان بسیار نگران کننده است و این شرایط باید تغییر کند.

مراکزغیرضروری باید تعطیل شود

وی گفت: مراکز و مجموعه‌های غیرضروری باید تعطیل شود تا با کنترل اجتماعات، شاهد مهار ویروس کرونا باشیم.

عضو ستاد مدیریت کرونا با تاکید بر اینکه باید با افرادی که توصیه‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود، افزود: این افراد با رفتارهای نسنجیده، جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

سوری افزود: کشورهای اروپایی برای برای جلوگیری از شیوع ویروس بسیار سختگیرانه برخورد می‌کنند تا مانع گسترش بیماری شوند. اما متاسفانه در کشور ما بیماری از شهری به شهر دیگر سرایت می‌کند و در مناطق مختلف کشور شاهد مرگ و میر هستیم.

وی با بیان اینکه مردم با بیرون آمدن از خانه‌ها سبب گسترش اپیدمی بیماری می‌شوند، خاطرنشان کرد: مردم از سفرهای غیرضروری درون و برون شهری به شدت خودداری کنند. زیرا این جابجایی سبب انتقال بیماری کرونا خواهد شد و با این کار احتمال گسترش اپیدمی کرونا، شدت می گیرد که در ادامه تلفات به همراه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا