• چرا-آهن‌ربا-آهن-را-جذب-می‌کند؟ سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 12:29:56

    به من بگو چرا؟

    چرا آهن‌ربا آهن را جذب می‌کند؟

    سینا‌پرس: مطالعات پژوهشگران حوزه فیزیک نشان می‌دهد که حرکت الکترون‌های درون اتم باعث می‌شود تا برخی مواد، نیروی مغناطیسی داشته و مواد دیگر را به خود کنند. دلیل عملکرد آهن‌ربا نیز در همین موضوع نهفته است.

  • چرا-در-خواب-حرف-می‌زنیم؟ چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 14:49:18

    به من بگو چرا؟

    چرا در خواب حرف می‌زنیم؟

    سینا‌پرس: تحقیقات نشان می‌دهد که سخن گفتن در خواب در اثر درست عمل نکردن مکانیسم و دستگاهی عصبی در مغز ایجاد می‌شود که وظیفه‌اش توقف فعالیت‌های عصبی مرتبط با خوابیدن همچون فعالیت‌های گفتاری یا حرکتی بدن است.

  • چرا-کارها-را-به-تعویق-می‌اندازیم؟-+-موشن‌گرافیک جمعه 24 اسفند 1397 - 17:12:27

    علم به زبان ساده

    چرا کارها را به تعویق می‌اندازیم؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: تصور کنید 4 روز برای امتحان وقت دارید. این روزها را چگونه سپری می‌کنید؟ آیا سعی می‌کنید با برنامه‌ریزی از 4 روز زمان برای درس‌خواندن استفاده کنید یا اینکه خواندن را موکول می‌کنید به 12 ساعت قبل از امتحان؟!

  • آیا-ویروس‌ها-زنده‌اند؟ سه شنبه 14 اسفند 1397 - 18:32:59

    ویروس‌ها عفونت‌زا، کوچک و کثیف‌اند، اما زنده....

    آیا ویروس‌ها زنده‌اند؟

    سینا‌پرس: واقعا نمی‌توان ویروس‌ها را زنده دانست و البته این بستگی زیادی به تعریف شما از حیات دارد. در عمده‌ترین تعریف موجودات زنده باید بتوانند به خودی خود و روی پای خودشان تولید مثل کنند، توانایی‌ای که ویروس‌ها ندارند.

  • کافئین-با-بدن-چه-مي-كند؟-+-موشن‌گرافیک شنبه 04 اسفند 1397 - 16:25:11

    علم به زبان ساده

    کافئین با بدن چه مي كند؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: روزی پر فشار و با حجم کاری فراوان با نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه می‌تواند قابل تحمل شود. شاید شما هم زمانی که مجبور بوده‌اید شب را بیدار بمانید به قهوه پناه برده‌ باشید.

  • تقویت-حافظه-با-خواب-+-موشن‌گرافیک چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 13:07:39

    علم به زبان ساده

    تقویت حافظه با خواب + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: شب‌های قبل از امتحان دقایقی بسیار پرتنش و سخت است. گاهی اوقات حجم مطالب به حدی زیاد می‌شود که شما به ناچار شب را با چشمانی باز صبح می‌کنید. مخصوصا اگر شب امتحانی باشید!

  • چرا-نیروگاه-های-بادی-در-دریا-ساخته-می-شوند؟ سه شنبه 16 بهمن 1397 - 16:30:52

    به من بگو چرا؟

    چرا نیروگاه های بادی در دریا ساخته می شوند؟

    سینا‌پرس: نیروگاه های بادی دریایی یکی از منابع مهم تولید انرژی تجدید پذیر و پاک محسوب می شوند که به دلیل قرار گیری در دریاها بیشتر و بهتر می توانند از سرعت و شدت باد استفاده کرده و در نهایت توان انرژی الکتریکی بالاتری را تولید کنند.

  • با-تاری-دید-چه-کنیم؟-+-موشن-گرافیک چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 17:07:48

    علم به زبان ساده

    با تاری دید چه کنیم؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: امروزه به دلیل شرایط زندگی شمار بیشتری از افراد دچار ضعیفی چشم و در نتیجه تاری دید می‌شوند. تار شدن دید اگر جدی گرفته نشود می‌تواند به سرگیجه، حالت تهوع و سردرد منجر شود.

  • تاثیر-ویتامین‌ها-بر-بدن-+-موشن‌گرافیک چهارشنبه 03 بهمن 1397 - 13:22:32

    علم به زبان ساده

    تاثیر ویتامین‌ها بر بدن + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: مطمئنا شما هم شنیده‌اید که بدن انسان بدون حضور ویتامین‌ها رفته رفته نابود می‌شود. یکی از مهمترین موادی که برای ادامه حیات به آن نیاز داریم همین ویتامین‌ها هستند.

  • آنتی-بیوتیک-چگونه-اثر-می-کند؟- چهارشنبه 26 دی 1397 - 22:43:52

    به من بگو چرا؟

    آنتی بیوتیک چگونه اثر می کند؟

    سینا‌پرس: آنتی بیوتیک نام عمومی گروهی از داروهای موثر در فرایند عملکر باکتری ها محسوب می شود که قادر به درمان بسیاری از امراضی است که بر اثر فعالیت باکتریائی پدید آمده اند. کشف این ماده توانست میزان مرگ و میر ناشی از عفونت را به میزان زیادی کم کند.