• چرا-پیش-از-خوابیدن-انواع-فکرها-در-ذهنمان-می‌آید؟ شنبه 25 مرداد 1399 - 08:00:17

    پژوهش ها نشان داد؛

    چرا پیش از خوابیدن انواع فکرها در ذهنمان می‌آید؟

    سینا‌پرس: بسیاری از افراد در لحظات پیش از خوابیدن و زمانی که مغز در شرایط بین خواب و بیداری قرار دارد، تجربه مواجه شدن با اندیشه‌ها و افکار عجیب و غیرعادی داشته و این موضوع در بیشتر انسان‌ها مشاهده می‌شود.

  • چرا-پرندگان-به-سمت-خودروها-شیرجه-می‌زنند؟ پنج شنبه 23 مرداد 1399 - 09:00:10

    پاسخ علمی به یک رفتار عجیب پرندگان؛

    چرا پرندگان به سمت خودروها شیرجه می‌زنند؟

    سینا‌پرس: خودروهای عبوری برای جانوران حیات وحش، یک تهدید بالقوه محسوب می‌شوند که به دلیل سرعت زیادشان با شکارچی اشتباه گرفته شده و پرندگان به دلایل مختلفی مانند تلاش برای فرار، پرت کردن حواس شکارچی از لانه و جوجه‌ها و... در مقابل آن شیرجه می‌زنند.

  • چرا-مدفوع-پستانداران-همواره-قهوه‌ای-است؟ پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 10:02:31

    علی‌رغم رنگارنگ بودن مواد غذایی:

    چرا مدفوع پستانداران همواره قهوه‌ای است؟

    سینا‌پرس: از دیدگاه علمی، در اثر مخلوط شدن مواد غذایی در حال هضم با گلبول‌های قرمز تجزیه شده به همراه صفرا پایه رنگ قهوه‌ای مدفوع شکل می‌گیرد و با تولید ماده شیمیایی بیلی روبین که در ادامه فرآیند به ماده شیمیایی استرکوبیلین تبدیل شده، رنگ مدفوع قهوه‌ای می‌شود.

  • چرا-آسمان-آبی-است؟ سه شنبه 24 تیر 1399 - 09:10:12

    نگاهی علمی به یکی از زیبایی های طبیعت:

    چرا آسمان آبی است؟

    سینا‌پرس: آسمان آبی همیشه الهام بخش انسان بوده و به باور دانشمندان، فرایند پراکندگی نور یا برهم کنش نور خورشید با مولکول‌های گازی شکل اتمسفر باعث می‌شود تا رنگ آسمان آبی به نظر برسد.

  • چرا-گریه-موجب-سردرد-می‌شود-؟ جمعه 16 خرداد 1399 - 09:14:24

    بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شد:

    چرا گریه موجب سردرد می‌شود ؟

    سینا‌پرس: بر اساس مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران، گریه انواع مختلفی داشته و ترکیب اشک‌های ناشی از آن نیز نسبتاً با یکدیگر متفاوت هستند. از سوی دیگر معمولاً گریه‌های ناشی از اندوه و ناامیدی موجب بروز سردرد می‌شوند.

  • چرا-دهانمان-پس-از-خوردن-سیر-بو-می‌گیرد؟ دوشنبه 04 فروردین 1399 - 14:18:30

    به من بگو چرا؟

    چرا دهانمان پس از خوردن سیر بو می‌گیرد؟

    سینا‌پرس: سیر یکی از مواد غذایی بسیار مفید، خوشمزه و پرطرفدار است که استفاده از آن موجب بهبود طعم غذاها شده و خوردن آن دارای فواید بهداشتی و سلامتی بسیاری است. در این میان اما مشکلی اساسی برای دوستداران این ماده غذایی وجود دارد: بوی بد دهان فرد مصرف‌کننده سیر.

  • پیش-از-پختن-سبزیجات،-آنها-را-بشویید شنبه 02 فروردین 1399 - 13:00:36

    پاسخ به سؤالی مهم در زمینه آشپزی:

    پیش از پختن سبزیجات، آنها را بشویید

    سینا‌پرس: سبزیجات، بخش عمده‌ای از رژیم غذایی ما را تشکیل داده و همه ما در طول روز به‌طور عادی از انواع سبزی‌ها و صیفی‌جات استفاده می‌کنیم. بسیاری از ما این توصیه را شنیده‌ایم که حتماً سبزیجات مورداستفاده در رژیم غذایی را باید به‌طور کامل و مناسب بشوییم.

  • چرا-برخورد-دو-جسم-با-یکدیگر،-صدا-ایجاد-می‌کند؟ پنج شنبه 22 اسفند 1398 - 09:00:41

    پاسخ به سؤالی که هیچ‌گاه به آن فکر نکردید:

    چرا برخورد دو جسم با یکدیگر، صدا ایجاد می‌کند؟

    سینا‌پرس: در زندگی روزانه ما برخی چیزها به‌قدری عادی و ساده محسوب می‌شوند که هیچ‌گاه به آن‌ها فکر نکرده‌ایم. به‌طور عادی همه ما می‌دانیم که اگر دست‌هایمان را با شدت به هم بزنیم، صدا تولیدشده و همین‌طور از برخورد هر دو شیء با یکدیگر، صداهایی به وجود می‌آید.

  • چشم-انسان‌ها-با-یکدیگر-فرق-دارد جمعه 18 بهمن 1398 - 09:02:06

    علی‌رغم شباهت کلی انسان‌ها؛

    چشم انسان‌ها با یکدیگر فرق دارد

    سینا‌پرس: اگرچه همه انسان‌ها ازنظر ساختاری دارای چشمانی یکسان هستند اما شکل ظاهری و رنگ چشم افراد با یکدیگر متفاوت است. دلیل اصلی این موضوع، نوع تقارن و امتداد خط پلک فوقانی و تفاوت در رنگ‌دانه‌های موجود در این عضو است.

  • چرا-باید-هر-سال-واکسن-آنفولانزا-بزنیم؟- چهارشنبه 13 آذر 1398 - 12:00:37

    موشن‌گرافیک:

    چرا باید هر سال واکسن آنفولانزا بزنیم؟

    سینا‌پرس: هر سال روی شیشه اکثر داروخانه‌ها می‌بینیم که نوشته‌اند: "واکسن آنفولانزای امسال رسید". در دوران کودکی واکسن‌های زیادی می‌زنیم و ایمنی بدن ما نسبت به آن ویروس تضمین می‌شود.