• چرا-باید-هر-سال-واکسن-آنفولانزا-بزنیم؟-+-موشن‌گرافیک یکشنبه 18 آذر 1397 - 14:07:22

    ویروس آنفولانزا دائما در حال تغییر است

    چرا باید هر سال واکسن آنفولانزا بزنیم؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: هر سال روی شیشه اکثر داروخانه‌ها می‌بینیم که نوشته‌اند: "واکسن آنفولانزای امسال رسید". در دوران کودکی واکسن‌های زیادی می‌زنیم و ایمنی بدن ما نسبت به آن ویروس تضمین می‌شود.

  • چرا-سکسکه-می‌کنیم؟-+-موشن-گرافیک چهارشنبه 04 مهر 1397 - 17:20:13

    علم به زبان ساده

    چرا سکسکه می‌کنیم؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: سکسکه ناگهانی به سراغ آدم می‌آید. گاهی وقت‌ها در شرایط جدی و مهم، مانند جلسه کاری یا مصاحبه ممکن است شروع به سکسکه کنیم!

  • چرا-آهن‌ربا-آهن-را-به-خود-جذب-می‌کند؟ شنبه 24 شهریور 1397 - 08:48:27

    به من بگو چرا؟

    چرا آهن‌ربا آهن را به خود جذب می‌کند؟

    سینا‌پرس: مطالعات پژوهشگران حوزه فیزیک نشان می‌دهد که حرکت الکترون‌های درون اتم باعث می‌شود تا برخی مواد، نیروی مغناطیسی داشته و مواد دیگر را به خود کنند. دلیل عملکرد آهن‌ربا نیز در همین موضوع نهفته است.

  • اگر-نخوابیم-چه-می-شود؟-+-موشن-گرافیک جمعه 23 شهریور 1397 - 19:01:07

    علم به زبان ساده

    اگر نخوابیم چه می شود؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: امروزه بسیاری از افراد به دلیل شرایط و فشار کاری و یا استرس از داشتن خواب کافی غافل می‌شوند. این در حالی است که بی‌خوابی می‌تواند آسیب‌های جدی را برای آنها به دنبال داشته باشد و در شرایط وخیم حتی منجر به مرگ شود.

  • فضاپیماها-و-ماهواره-ها-چگونه-به-فضا-پرتاب-می-شوند؟ چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 15:22:07

    به من بگو چرا؟

    فضاپیماها و ماهواره ها چگونه به فضا پرتاب می شوند؟

    سینا‌پرس: راکت های ماهواره بر یا موتورهای پرتاب فضاپیماها ، موتورهای پر قدرتی هستند که باید برای پرتاب یک فضاپیما به فضای خارج از مدار زمین، نیروی بسیار زیادی را تولید کنند. در حقیقت هر ماموریت فضائی تنها به کمک راکت های ماهواره بر انجام خواهد شد.

  • مراقب-ماهیچه‌های-بدن‌تان-باشید!+موشن‌گرافیک سه شنبه 20 شهریور 1397 - 17:35:39

    علم به زبان ساده

    مراقب ماهیچه‌های بدن‌تان باشید!+موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: یکی از بزرگترین مشکلات زندگی مدرن کاهش فعالیت انسان‌هاست. بسیاری از افراد روزانه وقت خود را پشت میز کار صرف می‌کنند.

  • چرا-مژه-و-ابرو-مانند-موهای-سر-رشد-نمی-کنند؟ دوشنبه 19 شهریور 1397 - 13:30:34

    به من بگو چرا؟

    چرا مژه و ابرو مانند موهای سر رشد نمی کنند؟

    سینا‌پرس: اگر قرار بود که مژه و ابروهای انسان با همان سرعت رشد موهای سر رشد کنند، دید انسان با مشکل مواجه می شد.

  • با-بوی-نامطبوع-دهان-چه-کنیم؟-+-موشن‌گرافیک جمعه 16 شهریور 1397 - 21:13:56

    علم به زبان ساده

    با بوی نامطبوع دهان چه کنیم؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: بوی نامطبوع دهان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و در اجتماع شرایط ناخوشایندی را برای فرد به وجود آورد. مسلما روش‌های مختلفی برای از بین بردن این بوی نامطبوع پیشنهاد شده‌اند.

  • سالم-ترین-روش-استفاده-از-سبزیجات-کدام-است؟ سه شنبه 13 شهریور 1397 - 13:15:50

    خام یا پخته؛

    سالم ترین روش استفاده از سبزیجات کدام است؟

    سینا‌پرس: هیچ تردیدی نیست که سبزیجات، منبع فوق العاده سالم مواد مغذی و ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن هستند؛ اما آیا پخت سبزیجات باعث از بین رفتن ارزش غذایی آنها می شود؟

  • چگونه-وزن-کم-کنیم؟-+-موشن‌گرافیک دوشنبه 12 شهریور 1397 - 11:22:54

    علم به زبان ساده

    چگونه وزن کم کنیم؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که از وزن فعلی خود ناراضی بوده و به دنبال داشتن اندامی متناسب هسنید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس بهتر است قبل از هرچیز با فرایند کاهش وزن آشنا شوید تا بتوانید از آن به نفع خود استفاده کنید.