• تقویت-حافظه-با-خواب-+-موشن‌گرافیک چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 13:07:39

تقویت حافظه با خواب + موشن‌گرافیک

سینا‌پرس: شب‌های قبل از امتحان دقایقی بسیار پرتنش و سخت است. گاهی اوقات حجم مطالب به حدی زیاد می‌شود که شما به ناچار شب را با چشمانی باز صبح می‌کنید. مخصوصا اگر شب امتحانی باشید!

• چرا-نیروگاه-های-بادی-در-دریا-ساخته-می-شوند؟ سه شنبه 16 بهمن 1397 - 16:30:52

به من بگو چرا؟

چرا نیروگاه های بادی در دریا ساخته می شوند؟

سینا‌پرس: نیروگاه های بادی دریایی یکی از منابع مهم تولید انرژی تجدید پذیر و پاک محسوب می شوند که به دلیل قرار گیری در دریاها بیشتر و بهتر می توانند از سرعت و شدت باد استفاده کرده و در نهایت توان انرژی الکتریکی بالاتری را تولید کنند.

• با-تاری-دید-چه-کنیم؟-+-موشن-گرافیک چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 17:07:48

با تاری دید چه کنیم؟ + موشن گرافیک

سینا‌پرس: امروزه به دلیل شرایط زندگی شمار بیشتری از افراد دچار ضعیفی چشم و در نتیجه تاری دید می‌شوند. تار شدن دید اگر جدی گرفته نشود می‌تواند به سرگیجه، حالت تهوع و سردرد منجر شود.

• تاثیر-ویتامین‌ها-بر-بدن-+-موشن‌گرافیک چهارشنبه 03 بهمن 1397 - 13:22:32

تاثیر ویتامین‌ها بر بدن + موشن‌گرافیک

سینا‌پرس: مطمئنا شما هم شنیده‌اید که بدن انسان بدون حضور ویتامین‌ها رفته رفته نابود می‌شود. یکی از مهمترین موادی که برای ادامه حیات به آن نیاز داریم همین ویتامین‌ها هستند.

• چرا-خون-از-پوست-نشت-نميكند؟ یکشنبه 30 دی 1397 - 18:27:01

تلاش محققان انگلیسی برای یافتن پاسخ:

چرا خون از پوست نشت نميكند؟

سینا‌پرس: روزانه 500 میلیون سلول پوستی از بین می روند و کل لایه خارجی پوست، هر 2 تا 4 هفته یکبار با سلول های تازه و جدید جایگزین می شوند؛ با این وجود چرا شاهد نشت و خارج شدن خون، عرق و دیگر مایعات از طریق پوست نیستیم؟

• آنتی-بیوتیک-چگونه-اثر-می-کند؟- چهارشنبه 26 دی 1397 - 22:43:52

به من بگو چرا؟

آنتی بیوتیک چگونه اثر می کند؟

سینا‌پرس: آنتی بیوتیک نام عمومی گروهی از داروهای موثر در فرایند عملکر باکتری ها محسوب می شود که قادر به درمان بسیاری از امراضی است که بر اثر فعالیت باکتریائی پدید آمده اند. کشف این ماده توانست میزان مرگ و میر ناشی از عفونت را به میزان زیادی کم کند.

• چقدر-از-مغزمان-استفاده-می‌کنیم؟-+-موشن‌گرافیک جمعه 21 دی 1397 - 18:15:17

چقدر از مغزمان استفاده می‌کنیم؟ + موشن‌گرافیک

سینا‌پرس: احتمالا شما هم تا به حال شنیده‌اید که گفته می‌شود ما از تمام توانایی مغزمان استفاده نمی‌کنیم. افراد مختلف در سراسر دنیا بر این باورند که نوابغ از درصد بیشتری از مغز خود استفاده می‌کنند.

• جهان-هستی-چند-ساله-است؟ پنج شنبه 20 دی 1397 - 12:22:39

کشف رمز از شکل گیری جهان؛

جهان هستی چند ساله است؟

سینا‌پرس: مطالعات دانشمندان و ستاره شناسان بر اساس شناسایی قدیمی ترین ستاره موجود در جهان و بررسی توالی آن نشان می دهد که جهان هستی حدود 13 میلیارد و 800 میلیون سال پیش شکل گرفته است.

• چرا-بینی-بعضی-ها-قرمز-است؟ چهارشنبه 19 دی 1397 - 12:48:45

به من بگو چرا؟

چرا بینی بعضی ها قرمز است؟

سینا‌پرس: پژوهشگران در مطالعات خود به بررسی این موضوع پرداختند که چرا بینی برخی افراد سرخ رنگ است و این موضوع تنها در گروه معدودی از انسان ها دیده می شود. نتایج مطالعات ژنتیکی نشان می دهد این ژن از نوعی مرجان دریایی به انسان منتقل شده است.

• چشم-های-آبی-حاصل-جهش-ژنتیکی-است سه شنبه 18 دی 1397 - 12:50:05

تمام چشم آبی های جهان جدی مشترک دارند

چشم های آبی حاصل جهش ژنتیکی است

سینا‌پرس: پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند تمامی افراد دارای چشم های آبی رنگ از کشورهای مختلف آسیایی و اروپائی دارای جدی مشترک هستند که بین 6 تا 10 هزار سال پیش بر اثر یک جهش ژنتیکی، فعالیت ژن OCA2 در آن ها دچار تغییر شده است.