• ظروف-تفلون-گاهی-برای-سلامتی-مضر-است جمعه 18 مهر 1399 - 10:01:42

    بررسی ها نشان می دهد:

    ظروف تفلون گاهی برای سلامتی مضر است

    سینا‌پرس: بررسی ها و تحقیقات چندین دهه نشان می دهد که اگر ظروف تفلون در حرارت خیلی بالا پخته نشوند، خظری ندارند اما اگر حرارت این ظروف بالا برود، ماده شیمیایی به نام اسید پرفلوئوروکتانوئیک آزاد می شود که برای سلامت افراد بسیار خطرناک است.

  • چرا-بعد-از-ظهرها-احساس-خواب‌آلودگی-می‌کنیم؟ جمعه 11 مهر 1399 - 08:00:41

    به من بگو چرا؟

    چرا بعد از ظهرها احساس خواب‌آلودگی می‌کنیم؟

    سینا‌پرس: پزشکان توضیح می‌دهند که انسان‌ها با نسخه مینیاتوری ریتم خواب شبانه روزی بدن خود که احتمالاً در یک چرخه ۱۲ ساعته تکرار می‌شود، دچار احساس خواب آلودگی در بعد از ظهر می‌شوند.

  • گاوها-چگونه-با-یکدیگر-حرف-می‌زنند؟ یکشنبه 23 شهریور 1399 - 09:17:50

    برشی از زندگی مفیدترین حیوان اهلی:

    گاوها چگونه با یکدیگر حرف می‌زنند؟

    سینا‌پرس: پژوهشگران با تجزیه و تحلیل صدای گاوها دریافتند که گاوها از سیگنال‌های کلامی و غیرکلامی برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر و همچنین برقراری ارتباط با صاحبانشان استفاده می‌کنند.

  • چه-سرنوشتی-در-انتظار-پول‌های-کهنه-است-؟ شنبه 15 شهریور 1399 - 11:43:27

    به من بگوچرا ؟

    چه سرنوشتی در انتظار پول‌های کهنه است ؟

    سینا‌پرس: بازیافت پول‌های آسیب‌دیده، فرسوده و از رده خارج، یکی از وظایف بانک‌های مرکزی کشورها است که برای این کار سکه‌ها را ذوب کرده و پول‌های کاغذی سوزانده شده یا به کود تبدیل می‌شوند و اسکناس‌های پلاستیکی نیز به شکل اشیا پلاستیکی بازیافت می‌شوند.

  • چرا-برخی-پلاستیک‌ها-قابل-بازیافت-هستند-و-برخی-نه؟ چهارشنبه 05 شهریور 1399 - 14:00:21

    به من بگو چرا؟

    چرا برخی پلاستیک‌ها قابل بازیافت هستند و برخی نه؟

    سینا‌پرس: در حال حاضر، هرساله بیش از سیصد میلیون تن مواد پلاستیکی جدید ساخته می‌شود که بیش از هشتاد میلیون تن از این حجم را محصولات بسته‌بندی پلاستیکی تشکیل داده و ۳۰ درصد از آن به‌سرعت به زباله تبدیل و در طبیعت انباشته می‌شوند.

  • جهان-چگونه-به-پایان-می‌رسد؟- چهارشنبه 05 شهریور 1399 - 10:12:28

    به من بگو چرا؟

    جهان چگونه به پایان می‌رسد؟

    سینا‌پرس: ستاره شناسان در مورد مسئله از بین رفتن زمین یا بلعیده شدن آن توسط خورشید اختلاف نظر دارند و در مجموع همه آنها وقایع محتملی را عنوان می‌کنند که نشان می دهد، ممکن است زمین میلیاردها سال بعد به طور کامل از بین برود.

  • چند-ستاره-در-کهکشان-راه-شیری-وجود-دارد؟- شنبه 01 شهریور 1399 - 10:05:43

    دنیای شگفت انگیزی که در آن زندگی می‌کنیم:

    چند ستاره در کهکشان راه شیری وجود دارد؟

    سینا‌پرس: ستاره شناسان با کمک شکل و اندازه کهکشان راه شیری و همچنین بر اساس جرم احتمالی این کهکشان، توانستند تعداد احتمالی ستارگان این کهکشان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ستاره تخمین بزنند. البته این رقم دقیق نبوده و تنها به طور تقریبی محاسبه شده است.

  • چرا-سرعت-نور-از-صوت-بیشتر-است؟- جمعه 31 مرداد 1399 - 12:00:08

    به من بگو چرا؟

    چرا سرعت نور از صوت بیشتر است؟

    سینا‌پرس: نور و صوت را می‌توان دو پدیده‌ای دانست که هر دو با سرعت زیادی حرکت می‌کنند اما سرعت نور به مراتب بیشتر از صوت است و دلیل این موضوع نیز تفاوت ماهیتی آن‌ها است که صوت وابسته به مواد فیزیکی دیگر است و نور در خلأ نیز حرکت می‌کند.

  • آیا-حیوانات-هم-گریه-می-کنند؟ پنج شنبه 30 مرداد 1399 - 09:03:52

    پژوهشگران دریافتند ؛

    آیا حیوانات هم گریه می کنند؟

    سینا‌پرس: پژوهشگران برزیلی با انجام تحقیقات گسترده ای روی جانداران، دریافتند که سیستم اشک پرندگان و خزندگان مشابه اشک انسان ها است و مطالعه این امر می تواند به درمان بیماری های چشم انسان کمک کند.

  • جوجه‌ها-چگونه-در-تخم-نفس-می‌کشند؟ یکشنبه 26 مرداد 1399 - 09:30:05

    به من بگو چرا؟

    جوجه‌ها چگونه در تخم نفس می‌کشند؟

    سینا‌پرس: شاید بسیاری از شما تاکنون از خود پرسیده باشید که یک جوجه که در داخل تخم‌مرغ رشد کرده و به دنیا می‌آید، چگونه تنفس کرده و اکسیژن موردنیازش را به دست می‌آورد. در این یادداشت به این پرسش به‌ظاهر ساده پاسخ می‌دهیم.