• چرا-برخی،حروف-را-به-سختی-تلفظ-میکنند؟- جمعه 01 تیر 1397 - 09:00:44

    به من بگو چرا؟

    چرا برخی،حروف را به سختی تلفظ میکنند؟

    سینا‌پرس: به باور دانشمندان، انسان قادر به تلفظ تمامی اصوات و حروف زبان‌های مختلف بوده و دلیل این‌که برخی افراد نمی‌توانند برخی حروف در سایر زبان‌ها را تلفظ کنند، عدم داشتن تمرین و استفاده از بخش‌های مرتبط با تلفظ آن حرف خاص است.

  • آب-های-زیر-زمینی-چگونه-پدید-آمده-اند؟- پنج شنبه 24 خرداد 1397 - 14:57:18

    به من بگو چرا؟

    آب های زیر زمینی چگونه پدید آمده اند؟

    سینا‌پرس: بحث آب های زیر زمینی و منابع آب موجود در لایه های زیرین زمین بسیار مهم بوده و نقشی حیاتی در شکل گیری شهرها، آبرسانی به محصولات کشاورزی در برخی مناطق و ادامه حیات دارد. در این گزارش به بررسی چگونگی شکل گیری این آب ها می پردازیم.

  • چرا-نمی‌توان-دوباره-از-بطری‌های-پلاستیکی-استفاده-کرد؟ شنبه 19 خرداد 1397 - 09:01:52

    به من بگو چرا؟

    چرا نمی‌توان دوباره از بطری‌های پلاستیکی استفاده کرد؟

    سینا‌پرس: بطری‌های پلاستیکی امروزه به‌طور وسیعی در زندگی روزمره انسان مورداستفاده قرار می‌گیرد اما پژوهشگران اعتقاددارند استفاده از این بطری‌ها برای سلامت مفید نبوده و از سوی دیگر به‌طورمعمول نمی‌توان از این ظروف، استفاده چندباره کرد.

  • دلیل-وجود-هاله-در-اطراف-ماه-و-خورشید-چیست؟- دوشنبه 14 خرداد 1397 - 09:00:33

    به من بگو چرا؟

    دلیل وجود هاله در اطراف ماه و خورشید چیست؟

    سینا‌پرس: هاله دور ماه یا خورشید ناشی از انعکاس نور به بلورهای ریز یخ داخل ابرها است که در مسیر دید هر شخص ایجاد می‌شود که با هاله ایجادشده توسط انعکاس نور بلورهای یخ در دید فردی دیگر فرق می‌کند.

  • اتحاد-آلودگی-هوا-و-حشرات-علیه-تاج‌محل دوشنبه 14 خرداد 1397 - 08:00:37

    آلودگی هوا مشهورترین اثر تاریخی هندوستان را نابود می‌کند

    اتحاد آلودگی هوا و حشرات علیه تاج‌محل

    سینا‌پرس: گزارش‌های جدید باستان شناسان نشان می‌دهد که بنای تاج‌محل به‌طورجدی براثر فعالیت حشرات مختلف و به‌ویژه نوعی پشه در کنار آلودگی هوا در حال آسیب‌دیدگی است.

  • مهمانان-اختصاصی-خانه-+-موشن‌گرافیک یکشنبه 13 خرداد 1397 - 18:20:50

    گرد و غبار خانه شما نشانگر نحوه زندگی شماست!

    مهمانان اختصاصی خانه + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: مدتی است که دستی به خانه نکشیده‌اید و امروز بالاخره تصمیم می‌گیرید خانه را تمیز کنید. زمانی که مبل‌ها را جابجا می‌کنید با حجم زیادی از گرد و غبار مواجه می‌شوید!

  • آبی-که-می‌نوشید-سالم-است؟-+-موشن-گرافیک شنبه 12 خرداد 1397 - 20:46:02

    علم به زبان ساده

    آبی که می‌نوشید سالم است؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از چالش‌های بزرگ مردم کره زمین است. بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب آلوده می‌تواند عواقب بسیار بدی به دنبال داشته باشد.

  • -اتم-چیست؟ شنبه 05 خرداد 1397 - 19:28:43

    به من بگو چرا؟

    اتم چیست؟

    سینا‌پرس: اتم کوچکترین واحد تشکیل دهند یک عنصر یا ماده است که هیچ ماده شیمیایی قادر به تجزبه آن نیست اما می تواند با کمک پیوندهای شیمیایی به اتمی دیگر متصل شود. در این گزارش به توضیح این موضوع و بررسی نظریات مختلف ارائه شده در این رابطه می پردازیم.

  • بدن-انسان-چگونه-تجزیه-می‌شود؟ چهارشنبه 02 خرداد 1397 - 09:00:16

    به من بگو چرا؟

    بدن انسان چگونه تجزیه می‌شود؟

    سینا‌پرس: دنیای پس از مرگ، یک دنیای کاملاً مرموز و ترسناک بوده و بررسی جسد مردگان مشخص کرده است که به‌طورکلی، بدن پس از مرگ هشت مرحله را طی می‌کند تا کاملاً تجزیه شود. در این یادداشت به‌طور مختصر با این مراحل آشنا می‌شویم.

  • ترس-از-تاریکی-+-اینفوگرافیک دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 17:15:36

    ترس از تاریکی گریبانگیر بزرگسالان است

    ترس از تاریکی + اینفوگرافیک

    سینا‌پرس: بعضی‌ها از تاریکی وحشت دارند؛ شب‌ها نمی‌توانند در تاریکی مطلق بخوابند و همیشه باید چراغی را روشن ببینند. در اینفوگرافیک زیر نگاهی آماری می‌اندازیم بر جایگاه ترس در زندگی انسان مدرن.