• بدن-انسان-چگونه-تجزیه-می‌شود؟ چهارشنبه 02 خرداد 1397 - 09:00:16

    به من بگو چرا؟

    بدن انسان چگونه تجزیه می‌شود؟

    سینا‌پرس: دنیای پس از مرگ، یک دنیای کاملاً مرموز و ترسناک بوده و بررسی جسد مردگان مشخص کرده است که به‌طورکلی، بدن پس از مرگ هشت مرحله را طی می‌کند تا کاملاً تجزیه شود. در این یادداشت به‌طور مختصر با این مراحل آشنا می‌شویم.

  • ترس-از-تاریکی-+-اینفوگرافیک دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 17:15:36

    ترس از تاریکی گریبانگیر بزرگسالان است

    ترس از تاریکی + اینفوگرافیک

    سینا‌پرس: بعضی‌ها از تاریکی وحشت دارند؛ شب‌ها نمی‌توانند در تاریکی مطلق بخوابند و همیشه باید چراغی را روشن ببینند. در اینفوگرافیک زیر نگاهی آماری می‌اندازیم بر جایگاه ترس در زندگی انسان مدرن.

  • چرا-لباس-فضانوردان-همیشه-سفید-است؟- دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 09:00:25

    به من بگو چرا؟

    چرا لباس فضانوردان همیشه سفید است؟

    سینا‌پرس: لباس‌های فضانوردان همواره به رنگ سفید طراحی می‌شود و دلیل آن در نظر گرفتن موارد مختلفی مانند تنظیم دما، بازتاب امواج مضر و همچنین سهولت در دیده شدن فضانوردان توسط همکارانشان است.

  • چرا-برخی-روغن-ها-مضر-هستند؟- شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 22:37:07

    به من بگو چرا؟

    چرا برخی روغن ها مضر هستند؟

    سینا‌پرس: حتما تاکنون موارد متعددی درباره روغن های مختلف و فواید و مضرات آن ها برای بدن انسان شنیده اید. در این گزارش تلاش می شود به طور مختصر با انواع روغن ها و مضرات و فواید آن ها و میزان مجاز مصرف آن ها آشنا شویم.

  • آیا-گیاهان-فکر-می‌کنند؟- دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 09:00:04

    به من بگو چرا؟

    آیا گیاهان فکر می‌کنند؟

    سینا‌پرس: گیاهان برخلاف بسیاری از موجودات زنده، انسان‌ها و جانوران فاقد قدرت تفکر بوده و نمی‌توانند به‌طور ارادی نسبت به محیط اطراف واکنش نشان دهند. واکنش‌های گیاهان به محیط پیرامون خود صرفاً از طریق سیگنال‌های شیمیایی صورت می‌گیرد.

  • دیوار-بزرگ-چین-و-ارتش-سفالین-چگونه-ساخته-شدند؟- جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 18:48:19

    به من بگو چرا؟

    دیوار بزرگ چین و ارتش سفالین چگونه ساخته شدند؟

    سینا‌پرس: دیوار بزرگ چین و ارتش سفالین از جمله مشهورترین آثار دیدنی کشور چین محسوب می شوند که توسط پادشاهی به نام چین شی خوانگ دی ساخته شده اند. در این گزارش به معرفی و چگونگی ساخته شدن این آثار می پردازیم.

  • چرا-با-ضربه-به-بینی-اشک-ترشح-می‌شود؟- جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 09:03:41

    به من بگو چرا؟

    چرا با ضربه به بینی اشک ترشح می‌شود؟

    سینا‌پرس: دلیل اصلی ترشح اشک پس از برخورد ضربه با بینی، وجود ارتباط بین اعصاب تحریک‌کننده غدد اشکی در مخاط بینی و چشم است که هم‌زمان با بروز ضربه به بینی به غدد اشکی دستور ترشح داده و مخاط بینی را مرطوب می‌کند.

  • چرا-گره-بندکفش-باز-می‌شود؟ چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 - 18:39:08

    نتایج این تحقیق در زمینه‌های بسیاری کاربرد دارد

    چرا گره بندکفش باز می‌شود؟

    سینا‌پرس: در همه جای دنیا قاتل کسانی است که کفش ورزشی می‌پوشند، مخصوصا کفش تنیس، مهم هم نیست که چقدر محکم بند کفش‌هایتان را می‌بندید، به نظر می‌رسد آن‌ها در نامناسب‌ترین موقعیت‌ها خودشان را باز می‌کنند.

  • آیا-می‌توان-چوب-را-ذوب-کرد؟ دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 09:15:06

    به من بگو چرا؟

    آیا می‌توان چوب را ذوب کرد؟

    سینا‌پرس: بر اساس شواهد علمی می‌توان گفت وقتی چوب در معرض حرارت بالا قرار می‌گیرد، پیش‌ازاین که ذوب شود، اکسید می‌شود. بنابراین ازنظر علمی امکان ذوب کردن چوب وجود ندارد.

  • چرا-آبی-رنگ-پسران-و-صورتی-رنگ-دختران-است؟ شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 09:00:08

    به من بگو چرا؟

    چرا آبی رنگ پسران و صورتی رنگ دختران است؟

    سینا‌پرس: مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد علی‌رغم فشارهای اجتماعی برای انتخاب رنگ صورتی برای دختران و آبی برای پسران، این موضوع هیچ زمینه علمی و روان‌شناختی نداشته و تنها ماحصل سلیقه و فشار اجتماعی است.