تصویر

گزارش تصویری از پارک زمین شناسی یلیوو Yehliu تایوان

در سواحل شمالی کشور تایوان ، یکی از عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا وجود دارد که به دماغه یلیوو Yehliu مشهور است . این پارک زمین شناسی ساحلی که به صورت یک فرورفتگی ساحل در آب دریا است در نزدیکی شهر وانلی قرار گرفته است .

گزارش تصویری از مرتفع ترین ساختمان نیمکره جنوبی

یکی از بزرگترین آسمان خراش های دنیا و مرتفع ترین ساختمان نیمکره جنوبی در منطقه سورفرس پارادایس Surfers Paradise در شهر گلدکوست Gold coast کشور استرالیا واقع شده است که با 323 متر ارتفاع ، زمانی به عنوان بلندترین آسمان خراش در رده مسکونی در سراسر جهان به حساب میآمد . این برج Q1 یا برج شماره یک کوئینزلند(Queensland Number One tower ) نام دارد .

نمایش نقاب طلائی هفده کیلوئی فرعون مصر

نقاب طلائی هفده کیلوئی توت عنخ آمون فرعون مصر در قرن چهاردهم پیش از میلاد در موزه ملی مصر در شهر قاهره به نمایش عمومی گذاشته شد . مقبره این فرعون جوان مصری ، تنها آرامگاه پادشاهان مصر باستان است که به طور دست نخورده به دست باستان شناسان رسیده است . در این مراسم پژوهشگران و مصر شناسانی از سراسر دنیا به همراه مامات عالی رتبه مصری حضور داشتند .

گزارش تصویری از ساحل جزیره پرندگان

ساحل جزیره پرندگان در کارولینای شمالی که با نام bird island beach north Carolinaشناخته می شود یکی از سواحل مشهور در کشور ایالات متحده آمریکا محسوب شده که عمده شهرت خود را مدیون تلاش های انجام شده جهت حفظ محیط زیست و زیستگاه های پرندگان بومی این منطقه است .

ناسا تصاویر شگفت انگیز فضایی را در سال جدید منتشر کرده است

گزارش تصویری از جزیره لویتلا دویمونDuymun - Luytla

جزیره لویتلا دویمونDuymun - Luytla یکی از جزایر نوزده گانه ای است که در میان اسکاتلند و ایسلند واقع شده است . اگر چه این جزیره غیر مسکونی و از نظر اندازه نیز بسیار کوچک است ولی به دلیل نوع ساختار جغرافیائی و فرم خاص خود ، همواره مورد توجه قرار داشته و از سوی مردم محلی با نام های جزیره بستنی و جزیره قارچی خوانده می شود و البته گروهی نیز به دلیل شباهت این جزیره و ابرهای سفید بالای جزیره ، آن را با نام جزیره اتمی می نامند .

گزارش تصویری از رستوران رباتیک در چین

کشور چین که با سرعت بسیاری در حوزه علوم رباتیک در حال پیشرفت است ، شاهد عرصه های جدید حضور ربات ها در جامعه بوده و در تازه ترین خبرها عنوان شده است که رستورانی در شهر Hefei ، مرکز ایالت Anhui در شرق این کشور ، راه اندازی شده است که کلیه امور پخت و پز و ارائه خدمات به مشتریان در این رستوران توسط ربات ها انجام می شود .

گزارش تصویری از مرکز پژوهشی محیط زیست دریائی ونکوور

مرکز پژوهشی محیط زیست دریائی یا آکواریوم ونکور در پارک استندلی در ونکور کانادا قرار دارد . این آکواریوم یکی از مهمترین مراکز نگهداری و نمایش آبزیان دریایی و اقیانوسی است که امکاناتی فوق حرفه ای در این زمینه دارد و به بررسی رفتارهای جانوران آبزی می پردازد .

طراحی برج های مسکونی تصفیه هوا در پاریس

مقامات شهر پاریس با همکاری موسسه معماری Callebaut در نظر دارند تا به اجرای طراحی بپردازند که تا سال 2050 در آن انتشار گازهای گلخانه ای در این شهر به میزان 75 درصد کاهش پیدا کند . این موسسه طرحی از مجموعه هشت برج با تکنولوژی بسیار پیشرفته با تاکید بر طبیعت ، گیاهان سبز و طراحی پایدار را ارائه کرده است .

گزارش تصویری از معماری با قطعات یخ

هتل یخی در روستایی به نام جاکسجاروی در ۱۷ کیلومتری شهر کیرونا در کشور سوئد قرار گرفته است .