• افراد-با-هوش،کمتر-از-دیگران-تابعیت-می-کنند سه شنبه 07 خرداد 1398 - 11:56:57

معرفی مهمترین نشانه ضریب هوشی بالا:

افراد با هوش،کمتر از دیگران تابعیت می کنند

سینا‌پرس: پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که افراد دارای ضریب هوشی بالا تحت تأثیر رفتارها و نظرات دیگران قرار نگرفته و کمتر از افراد دیگر پیروی می‌کنند. در حقیقت افراد باهوش در تصمیمات خود کمتر تحت تاثیر دیگران هستند.

• پدران-تنبل،فرزندان-چاق دوشنبه 06 خرداد 1398 - 13:26:44

رژیم غذایی و میزان تحرک پدر در سلامت فرزندان مؤثر است

پدران تنبل،فرزندان چاق

سینا‌پرس: پژوهش‌های جدید محققان نشان می‌دهند که رژیم غذایی مناسب و ورزش پدر در تنظیم متابولیسم فرزندان در بزرگ‌سالی نقش مهمی دارد. ورزش کردن پدر موجب تغییراتی در بیان ژنتیکی اسپرم او شده و مانع از ایجاد اثرات تغذیه‌ای ضعیف و انتقال آن به فرزندان می‌شود.

• قلب‌هایی-که-بی‌مهری-می‌بینند! دوشنبه 06 خرداد 1398 - 11:12:12

وضعيت خودمراقبتي بیماران قلبی مناسب نيست:

قلب‌هایی که بی‌مهری می‌بینند!

سینا‌پرس: یافته‌های یک پژوهش داخلی که به بررسی وضعیت خودمراقبتی در بیماران مبتلابه نارسایی قلبی پرداخته و در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی انتشار یافته است، نشان از نامطلوب بودن این وضع داشته و توصیه‌هایی برای بهبود آن ارائه داده است.

• بوی-بد،نشانه-خطر-است! دوشنبه 06 خرداد 1398 - 10:42:06

محققان دریافتند:

بوی بد،نشانه خطر است!

سینا‌پرس: سیستم بویایی انسان طی میلیون‌ها سال به‌گونه‌ای تکامل‌یافته که نسبت به بوی بد حساس شده و از تماس با اشیا و موادی که برای سلامت وی خطرناک هستند، اجتناب می‌کند. این روند می‌تواند ناشی از تجربه پیشین و یا به‌صورت غریزی باشد.

• SPF-هایی-که-محفاظت-نمی-کنند یکشنبه 05 خرداد 1398 - 10:23:08

توصیه‌هایی برای ایجاد محفاظت در برابر نور خورشید؛

SPF هایی که محفاظت نمی کنند

سینا‌پرس: نتایج مطالعه محققان انگلیسی نشان می‌دهد، ایجاد محافظت حداکثری در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید، به میزان استفاده از کرم ضدآفتاب و قدرت حفاظتی آن (SPF) بستگی دارد.

• انسان-در-لحظه-مرگ-به-مردن-خود-واقف-است شنبه 04 خرداد 1398 - 13:30:44

مغز دیرتر از بدن می‌میرد:

انسان در لحظه مرگ به مردن خود واقف است

سینا‌پرس: پژوهشگران دریافتند افرادی که دچار ایست قلبی شده و با احیای پزشکان به زندگی بازگشتند علی‌رغم اینکه قلب دچار توقف شده و بدن به‌طور کامل از حرکت بازماندهاست، برای مدت کوتاهی دارای فعالیت مغزی بوده و فرد هوشیاری و درک از محیط اطراف خود را حفظ کرده است.

• -ماست‌های-کارخانه‌ای-حاوی-شکر-هستند شنبه 04 خرداد 1398 - 13:27:09

پژوهش ها ثابت کرد:

ماست‌های کارخانه‌ای حاوی شکر هستند

سینا‌پرس: نتایج مطالعات پژوهشگران دانشگاه لیدز نشان می‌دهد بیشتر ماست‌های کارخانه‌ای دارای مقادیری شکر بوده و گاهی میزان شکر موجود در ماست‌های طعم دار، بیشتر از میزان شکر موجود در نوشابه است. به همین دلیل توصیه می‌شود از ماست‌های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.

• ماهی-آب-شیرین-به-جنگ-پشه-ها-می-رود جمعه 03 خرداد 1398 - 10:02:08

محققان یافتند:

ماهی آب شیرین به جنگ پشه ها می رود

سینا‌پرس: گروهی از محققان کانادایی کشف کردند که استفاده از نوعی ماهی آب‌های شیرین می‌تواند باعث کم شدن جمعیت پشه‌ها شده و برای کاهش بیماری‌های ناشی از پشه زدگی مفید واقع شود.

• بیماری‌هایی-که-چاق-تان-می‌کند سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 13:29:44

بررسی‌ها و تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد:

بیماری‌هایی که چاق تان می‌کند

سینا‌پرس: بررسی‌ها و تحقیقات پژوهشگران مشخص می‌کند که علاوه بر دلایلی چون سبک زندگی غلط، رژیم غذایی بد و نداشتن فعالیت بدنی که باعث چاقی می‌شوند، گروهی از بیماری‌ها نیز خود عاملی برای چاقی محسوب می شوند.

• بحران-مسمومیت-غذائی-جدی-است- دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 10:52:30

ارتباط مسمومیت غذایی و بروز 250 نوع بیماری

بحران مسمومیت غذائی جدی است

سینا‌پرس: آلوده شدن مواد غذایی ممکن است در هر بخش از زنجیره تولید، توزیع و مصرف ایجاد شود. این عوامل باعث مسمومیت غذایی شده و فرد را دچار عفونت می کنند که این مشکل، خطرات خاص خود را در بر خواهد داشت.