تازه های پژوهش

روزه داری از رژیم گرفتن بهتر است

روزه داری همیشه با نظرات پزشکی متناقضی همراه بوده است. اما نتایج یک تحقیق جدید در حوزه فیزیولوژی نشان می دهد که انجام این کار که در بسیاری از مکاتب معنوی توصیه شده است، می تواند اثرات مفیدی را در محدودیت کالری بدن و بهبود سلامت و طول عمر داشته باشد.

خواب برنده شدن را ببینید

نتایج یک تحقیق جدید بین المللی نشان می دهد که فعال سازی مجدد خاطرات در هنگام خواب می تواند مهارت های حرکتی در حال یادگیری مثلا آن چه در بازی های رایانه ای نیاز دارید را بهبود بخشد.

ادامه مطلب »

چرا برخی افراد به طور ژنتیکی ورزشکاران بهتری هستند؟

حتما تاکنون توجه کرده اید که برخی از افراد به طور طبیعی ورزشکاران بهتری نسبت به دیگران بوده و با تمرینات مشابه، نتیجه بهتری می گیرند. تحقیقات جدید نشان می دهد که دلیل این تفاوت در ساختار ژنتیکی انسان نهفته است.

مغز هم اثر انگشت دارد

دانشمندان علوم اعصاب معتقدند مغز ما دارای یک امضای مشخص است که می توان از آن تحت عنوان «اثر انگشت مغز» یاد کرد. این اثر انگشت با آن که در طول زمان دچار تغییراتی می شود، ولی برای هر شخص به شکلی منحصر به فرد وجود دارد.

مارها پس از انقراض دایناسورها رژیم غذایی جدیدی پیدا کردند

بررسی های جدید محققان بین المللی نشان می دهد که مارها پس از بروز پدیده انقراض دایناسورها دچار تنوع گسترده ای شده و رژیم غذایی جدیدی نیز پیدا کرده اند.

مرگ و میر زودرس با بسته بندی های پلاستیکی

تحقیقات جدید نشان می دهد که وجود موادشیمیایی مصنوعی که در بسیاری از بسته بندی های پلاستیکی به کار می رود، عامل بسیاری از موارد مرگ و میر زودرس در دنیا به شمار می رود.

درآمد کم زنان را افسرده می کند

نتایج مطالعات پژوهشگران استرالیایی نشان می دهد که زنان با درآمد پایین به طور کلی بیشتر از مردان افسرده شده و این گروه از زنان به طور خاص، بیشتر از افسردگی قبل و بعد از زایمان رنج می برند.

اسپوتنیک وی ۸۲ درصد در برابر کرونای دلتا مقاوم است

مدیر بخش تحقیقات بالینی موسسه ملی بیماریهای واگیردار ایتالیا اعلام کرد که واکسن کرونا اسپوتنیک وی روسیه در برابر انواع این ویروس و سویه دلتا به طور خاص، تا ۸۲ درصد اثربخشی را نشان می دهد.

شناسایی سویه های جدید کرونا با آزمایش فاضلاب

میکروب شناسان دانشگاه کالیفرنیا با ابداع روش جدید آزمایش فاضلاب توانستند اطلاعات ویروس کرونا، انواع و توالی ژن های این ویروس را به دست آوردند. این اطلاعات برای شناسایی شیوع انواع کرونا در جمعیت بالا و کنترل آن در یک منطقه بسیار مفید خواهد بود.

ادامه مطلب »

آیا تقصیرها گردن این هورمون است ؟

محققان بین المللی در یک پژوهش جالب که در حوزه مسائل جنسی مردان و زنان سنین مختلف انجام داده اند، متوجه شده اند بالا بودن هورمون تستوسترون در هر دو جنس، می تواند با رفتارهای جنسی خاص ارتباط داشته باشد.