• شبیه-سازی-جریان-خون-برای-پیش-بینی-احتمال-گرفتگی-عروق-بیماران-قلبی یکشنبه 30 فروردین 1394 - 09:58:45

شبیه سازی جریان خون برای پیش بینی احتمال گرفتگی عروق بیماران قلبی

محقق جوان ایرانی روش جدیدی در شبیه سازی جریان خون ابداع کرد که با استفاده از آن می توان احتمال انسداد مجدد عروق بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته اند را پیش بینی کرد.

• تصویری-بسیار-نگران‌کننده-از-پیشی‌گرفتن-رژیم‌های-غذایی-ناسالم-در-تحقیقات-دانشمندان-ایرانی یکشنبه 30 فروردین 1394 - 03:45:54

فقیرترین رژیم‌های غذایی متعلق به ثروتمندترین کشورهای جهان

تصویری بسیار نگران‌کننده از پیشی‌گرفتن رژیم‌های غذایی ناسالم در تحقیقات دانشمندان ایرانی

بر اساس یافته‌های جدید دانشمندان با همکاری سه محقق ایرانی، مصرف غذاهای سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات طی دو دهه گذشته در سراسر دنیا افزایش یافته اما میزان مصرف آن‌ها کمتر از مصرف غذاهای ناسالم مانند گوشت فرآوری‌شده و نوشیدنی‌های شیرین بوده است.

• -عصاره-افرا-منشا-جدید-آنتی-بیوتیک یکشنبه 30 فروردین 1394 - 03:16:14

عصاره افرا منشا جدید آنتی بیوتیک

سینا‌پرس: مصرف بی رویه و غیر ضروری آنتی بیوتیک ها باعث شده است سویه های مقاوم به دارو و ابر حشرات به وجود بیایند. این امر در حال حاضر یکی از اصلی ترین معضلات بهداشت و سلامت عمومی در جهان است.

• اصلاح-انحراف-رنگ‌ها-با-نانولنز-کاملاً-صاف یکشنبه 30 فروردین 1394 - 03:09:17

اصلاح انحراف رنگ‌ها با نانولنز کاملاً صاف

سینا‌پرس: محققان با استفاده از یک نانوآنتن، موفق به ساخت لنز صاف با کارایی بالا شدند که می‌تواند انحرافات رنگی را اصلاح کند.

• اهمیت-فضولات-ماهی‌ها-برای-حفظ-اکوسیستم‌های-ساحلی یکشنبه 30 فروردین 1394 - 02:44:20

اهمیت فضولات ماهی‌ها برای حفظ اکوسیستم‌های ساحلی

کارشناسان محیط زیست تاکید کردند که استفاده از فضولات ماهی‌ها راهکاری طبیعی برای کمک به اکوسیستم ساحلی و حفظ صخره‌های مرجانی است.

• انسان-چه-سالی-بر-زمین-غلبه-کرد؟ یکشنبه 30 فروردین 1394 - 02:24:01

انسان چه سالی بر زمین غلبه کرد؟

پژوهش جدید کالج دانشگاهی لندن نشان داده که عصر زمین‌شناسی تحت سلطه انسان (Anthropocene) در سال 1610 آغاز شد.

• معجون-فوق‌العاده‌ای-علیه-استرس یکشنبه 30 فروردین 1394 - 00:20:51

معجون فوق‌العاده‌ای علیه استرس

مطالعات اخیر محققان امریکایی نشان می دهد، اضافه کردن شکر به چای یا یک فنجان قهوه می تواند تبدیل به معجون فوق العاده ای علیه استرس شود.

• روشی-برای-اندازه-گیری-تنوع-ژنتیکی-تومورها یکشنبه 30 فروردین 1394 - 00:08:45

روشی برای اندازه گیری تنوع ژنتیکی تومورها

سینا‌پرس: ابداع روشی جدید برای اندازه گیری تنوع ژنتیکی در یک تومور، می تواند به شناسایی بیماران با سرطان های تهاجمی کمک کند که در درمان های رایج بر روی بدن آن ها کمتر جواب می دهد.

• شیردهی-مانع-بازگشت-مادر-به-سیگار شنبه 29 فروردین 1394 - 22:43:02

شیردهی مانع بازگشت مادر به سیگار

سینا‌پرس: مطالعه ای جدید نشان می دهد که شیر دادن مادران به نوزاد می تواند جلوی گرایش به بازگشت مجدد به مصرف دخانیات را بگیرد.

• ارتباط-خروپف-و-کاهش-توان-ذهنی شنبه 29 فروردین 1394 - 22:35:49

ارتباط خروپف و کاهش توان ذهنی

سینا‌پرس: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خروپف سنگین و آپنه خواب ممکن است به کاهش زودرس قدرت حافظه و تفکر ارتباط داشته باشد.