• کشف-نمونه-دندانی-نژاد-انسان-راست-قامت شنبه 23 اسفند 1393 - 11:05:36

کشف نمونه دندانی نژاد انسان راست قامت

سینا‌پرس: پژوهشگران موفق به کشف نمونه بقایای استخوانی ارزشمند انسانی باستانی در انبار دانشگاه آپسالا شدند که به نام انسان پکن مشهور است . این انسان از نژاد انسان های راست قامت بوده و متاسفانه بقایای آن در جنگ جهانی دوم نابود شده بود .

• ۱۰-چیز-که-علم-تجربی-نمی‌تواند-به-ما-بگوید شنبه 23 اسفند 1393 - 10:59:58

۱۰ چیز که علم تجربی نمی‌تواند به ما بگوید

استاد فلسفه دانشگاه آکسفورد معتقد است علم تجربی به تنهایی نمی‌تواند همه چیز را به ما بگوید. وی ۱۰ چیز را که ما نمی‌توانیم با علم تجربی به دست بیاوریم بر می شمرد.

• سبک-زندگی-نظریه-تجویزی-نیست،-توصیفی-است شنبه 23 اسفند 1393 - 10:56:21

سبک زندگی نظریه تجویزی نیست، توصیفی است

محمدتقی کرمی می نویسد: سبک زندگی نظریه تجویزی نیست، توصیفی است. با سبک زندگی می‌توان واقعیت‌های فرهنگی جامعه را توضیح داد.

• کسانی-که-رهبران-الهی-را-رها-کردند-به-حضيض-اومانيسم-می‌رسند شنبه 23 اسفند 1393 - 09:44:04

آیت‌الله جوادی‌آملی در درس اخلاق:

کسانی که رهبران الهی را رها کردند به حضيض اومانيسم می‌رسند

کسانی که رهبری رهبران الهی را رها کردند و به دنبال گمشده خود بدون راهنما می‌گردند به حضيض اومانيسم می‌رسند؛ آنها نمی‌دانند موجودی که وابسته به غنی محض است نمی تواند به این صورت مستقل باشد.

• تراش-جواهر-با-چنگال-عقاب-توسط-اجداد-انسان جمعه 22 اسفند 1393 - 09:53:17

تراش جواهر با چنگال عقاب توسط اجداد انسان

سینا‌پرس: پژوهشگران و باستان شناسان در کشور کرواسی ، شواهد و اسناد قطعی از تراش و ساخت جواهر توسط انسان های نئاندرتال در بازه زمانی 130 هزار سال گذشته به دست آوردند . بر این اساس ، نئاندرتال ها از چنگال عقاب برای تراش سنگ های قیمتی استفاده می کردند.

• آیین‌های-ایرانی-نوروز-در-۱۵-کشور-برگزار-می‌شود جمعه 22 اسفند 1393 - 02:12:15

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

آیین‌های ایرانی نوروز در ۱۵ کشور برگزار می‌شود

در آستانه فرارسیدن سال جدید، ۱۱ گروه فرهنگی ـ هنری به ۱۵ کشور در آسیا و اروپا اعزام می‌شوند تا به اجرای آیین‌های ایرانی نوروز بپردازند.

• استرس-کار-و-خانواده-به-خشونت-خانوادگی-می-انجامد پنج شنبه 21 اسفند 1393 - 21:58:58

استرس کار و خانواده به خشونت خانوادگی می انجامد

سینا‌پرس: مطالعه ای جدید گویای آن است که اگر زندگی خانوادگی افراد به طور مکرر با عملکرد حرفه ای آنها تداخل دارد، استرس و فاشر هیجانی از آن را در قالب رفتارهای خشونت آمیز کلامی با همکاران و اعضای خانواده بروز می دهند.

• کشف-مقبره-3هزار-و-500-ساله-در-مصر پنج شنبه 21 اسفند 1393 - 09:20:22

کشف مقبره 3هزار و 500 ساله در مصر

سینا‌پرس: پژوهش های تیمی از باستان شناسان آمریکائی و مصری منجر به کشف مقبره ای باستانی با قدمت 3 هزار و 500 سال در مصر شد که به یکی از فراعنه سلسله هجدهم این کشور تعلق دارد . دیواره های این مقبره پوشیده از نقوش و کتیبه های متعددی است .

• مطالعه-ساختار-فیزیکی-بدن-انسان-های-اولیه- پنج شنبه 21 اسفند 1393 - 08:02:48

مطالعه ساختار فیزیکی بدن انسان های اولیه

سینا‌پرس: پژوهش های جدید دانشمندان روی بقایای فسیل لگن و ران انسانی 1 میلیون و 900 هزار ساله که در کنیا به دست آمده نشان می دهد اجداد انسان دارای شاخه های متنوع تری بوده و در سراسر بدن خود تفاوت های فیزیکی متعددی با یکدیگر دارند .

• موزه-هنرهای-اسلامی-آلمان-درباره-هنر-و-فرهنگ-اسلام-تحقیق-می‌کند پنج شنبه 21 اسفند 1393 - 01:55:30

موزه هنرهای اسلامی آلمان درباره هنر و فرهنگ اسلام تحقیق می‌کند

موزه هنرهای اسلامی و دپارتمانهای تحقیقاتی درباره اسلام و هنرهای آن به تحقیق و مطالعه می‌پردازد و درباره تاریخ هنر اسلامی و ویژگی‌های آن نیز تحقیق می کند.