• بررسی-کشتی-باستانی-غرق-شده-در-سواحل-ایرلند جمعه 29 خرداد 1394 - 17:12:36

بررسی کشتی باستانی غرق شده در سواحل ایرلند

سینا‌پرس: باستان شناسان ایرلندی پس ازطوفان اخیر موفق به کشف بقایای یکی از سه کشتی ناوگان اسپانیایی شده اند که در سال 1588 میلادی پیش از حمله به انگلستان در آب های منطقه اسلیگوی ایرلند غرق شده بودند .

• آنالیز-مواد-تشکیل-دهنده-پلاک-های-دندانی-400-هزار-ساله جمعه 29 خرداد 1394 - 17:06:34

آنالیز مواد تشکیل دهنده پلاک های دندانی 400 هزار ساله

سینا‌پرس: باستان شناسان یک تیم بین المللی در مطالعات جدید خود موفق به شناسائی مواد مختلفی در پلاک های دندانی باقی مانده انسانی متعلق به 400 هزار سال پیش شدند . این مواد عبارتند از دوده زغال ، نشاسته ، اسیدهای چرب و الیاف .

• -شامپازه-ها-قابلیت-استفاده-ابزاری-از-اشیا-را-دارند جمعه 29 خرداد 1394 - 11:38:52

شامپازه ها قابلیت استفاده ابزاری از اشیا را دارند

سینا‌پرس: در یک پروژه تحقیقاتی مشترک بین انگلستان و ژاپن ، پژوهشگران دریافتند که شامپانزه های وحشی از اشیاء اطراف خود استفاده ابزاری کرده و میل به این کار در آن ها بسیار زیاد است .

• گزارش-تصویری-و-تحلیل-فنی-امامزاده-عبدالله-شوشتر جمعه 29 خرداد 1394 - 11:33:26

گزارش تصویری و تحلیل فنی امامزاده عبدالله شوشتر

سینا‌پرس: امامزاده عبدالله در خیابان کشتارگاه ، کوچه شهید فهمیده شهر شوشتر واقع شده است. مساحت کلی بقعه در حدود 700 متر مربع بوده و از سنگ ساخته شده است. بنای امامزاده مشتمل بر صحن، ایوان ورودی ، رواق ها ، حرم ، گنبد و مناره ها است .

• آغاز-پژوهش-های-باستان-شناسی-در-ماردن-هنج جمعه 29 خرداد 1394 - 06:21:41

آغاز پژوهش های باستان شناسی در ماردن هنج

سینا‌پرس: پژوهشگران و باستان شناسان انگلیسی به منظور بررسی و مطالعه سایت باستانی و مشهور استون هنج ، قصد انجام کاووش و مطالعات میدانی گسترده ای در محوطه باستانی ماردن هنج دارند . هر دو این سایت ها از آثار دوران نو سنگی محسوب می شوند .

• گزارش-تصویری-و-تحلیل-فنی-ازگنبد-جبلیه پنج شنبه 28 خرداد 1394 - 11:09:53

گزارش تصویری و تحلیل فنی ازگنبد جبلیه

سینا‌پرس: مقبره جبل سنگ یا گنبد جلیله در انتهای خیابان شهدا و در دامنه كوه های مسجد صاحب الزمان (عج) شهر كرمان واقع شده است .

• برگزاری-کنفرانس-بین‌المللی-علوم-اجتماعی-و-تحقیقات-آموزشی-در-ترکیه چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 19:26:09

برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم اجتماعی و تحقیقات آموزشی در ترکیه

سینا‌پرس: کنفرانس بین‌المللی علوم اجتماعی و تحقیقات آموزشی (ICSER 2015) در تاریخ 31-29 اکتبر (9-7 آبان) در شهر آنتالیا برگزار می‌شود.

• مطالعه-شکل-گیری-نخستین-طبقات-اجتماعی-در-جوامع-انسانی چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 10:33:40

مطالعه شکل گیری نخستین طبقات اجتماعی در جوامع انسانی

سینا‌پرس: مطالعات جدید انجام شده روی ابزارهای سنگی و آثار کشف شده در یک غار 45 هزار ساله در کشور اردن ، نشان دهنده وجود نخستین نشانه های تخصصی شدن مشاغل و شکل گیری طبقات اجتماعی در انسان های اولیه است .

• بررسی-دلیل-منقرض-نشدن-انسان-در-طبیعت چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 09:25:14

بررسی دلیل منقرض نشدن انسان در طبیعت

سینا‌پرس: به اعتقاد دانشمندان انسان های نخستین بر اساس شرایط محیطی بسیار آسیب پذیر بوده و بر خلاف سایر حیوانات ، وسیله دفاعی طبیعی مانند چنگ و دندان قوی نداشته و تنها با استفاده از هوش خود و قدرت تطبیق پذیری اجتماعی بقا یافتند .

• «تاریخ-جامع-ایران»-رونمایی-شد سه شنبه 26 خرداد 1394 - 13:00:39

«تاریخ جامع ایران» رونمایی شد

سینا‌پرس: مراسم رونمایی«تاریخ جامع ایران» بزرگ‌ترین سند ملی ایرانیان امروز سه شنبه ۲۶ خرداد ماه با حضور شخصیت‌های مهم فرهنگی و سیاسی و اهالی رسانه در تالار رسول‌الله (ص) مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزارشد.