• طرح-آزمایش-تاکسی-های-بدون-راننده-در-ژاپن شنبه 11 مهر 1394 - 06:00:00

طرح آزمایش تاکسی های بدون راننده در ژاپن

سینا‌پرس: نسلی ویژه از تاکسی های بدون راننده در کشور ژاپن مورد آزمایش قرار خواهد گرفت تا در صورت توفیق، تا سال 2020 وارد شبکه حمل و نقل عمومی این کشور شده و مشکل جابجایی سالخوردگان متعدد این کشور را مرتفع سازند.

• صلح-مایکروسافت-وگوگل جمعه 10 مهر 1394 - 10:41:23

صلح مایکروسافت وگوگل

دو غول بزرگ صنعت فناوری اطلاعات بعد از پنج سال کشمکش بالاخره تصمیم گرفتند به جنگ بر سر مالکیت فکری اختراعات ثبت شده خود، پایان دهند.

• ساخت-حافظه-موقت-با-گرافن جمعه 10 مهر 1394 - 07:00:00

ساخت حافظه موقت با گرافن

سینا‌پرس: دانشمندان موفق شده اند تا با استفاده از گرافن، یک حافظه موقت ایجاد کنند که می تواند به مرور زمان در بدنه گرافنی خود جذب شده و عملا از بین برود.

• کامپیوتر-کوانتومی-جدید-برای-گوگل-و-ناسا جمعه 10 مهر 1394 - 06:00:00

کامپیوتر کوانتومی جدید برای گوگل و ناسا

سینا‌پرس: شرکت بزرگ رده فناوری یعنی گول در همکاری با سازمان فضایی ناسا اقدام به نصب و آغاز آزمایش های ویژه بر روی یک ساختار هوش کوانتومی کرده است که می تواند آینده اکتشافات این سازمان را دستخوش تغییراتی شگرف کند.

• عبور-از-شعار-و-رسیدن-به-واقعیت پنج شنبه 09 مهر 1394 - 16:19:35

عبور از شعار و رسیدن به واقعیت

سینا‌پرس: معنای اقتصاد مقاومتی این است که ما اقتصاد را به مرحله ای از بلوغ برسانیم که در برابر تهدیدات و آسیب های بیرونی و درونی جهان انعطاف پذیری داشته باشد .

• اهمیت-ارتباط-مستقیم-مغزی-بین-انسان-ها-در-آینده-بشر پنج شنبه 09 مهر 1394 - 05:50:00

اهمیت ارتباط مستقیم مغزی بین انسان ها در آینده بشر

سینا‌پرس: دانشمندان به گام های بسیار مهمی در راستای ارتباط مستقیم مغزی دست پیدا کرده اند که علیرغم کاستی های آن، هم چنان برای آینده بشر بسیار مهم تلقی می شوند زیرا اینده ارتباطی بشر شاید بدون نیاز به استفاده از ساختار مرسوم امروزی برای این کار شکل بگیرد.

• تجهیزات-پزشکی-نیز-از-هکرها-در-امان-نیستند چهارشنبه 08 مهر 1394 - 14:12:33

تجهیزات پزشکی نیز از هکرها در امان نیستند

مطالعه محققان نشان می دهد که هزاران تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه ام آر آی، به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هکرها قرار دارند.

• ثبت-سلفی-با-قاشق چهارشنبه 08 مهر 1394 - 11:02:18

ثبت سلفی با قاشق

مهندسان در آمریکا قاشق جدیدی ارائه داده‌اند که امکان ثبت تصویر سلفی را سر میز صبحانه فراهم می‌کند.

• شبکه-های-اجتماعی-عرصه-جدید-فعالیت-اسنودن چهارشنبه 08 مهر 1394 - 10:58:47

شبکه های اجتماعی عرصه جدید فعالیت اسنودن

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا 'سیا' که در حال حاضر در روسیه بسر می برد در شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری باز کرد.

• الگوهای-موفق-اقتصاد-مقاومتی-چقدر-از-فناوری-اطلاعات-بهره-برده-اند؟ چهارشنبه 08 مهر 1394 - 09:45:12

دکتر جلالی پاسخ داد:

الگوهای موفق اقتصاد مقاومتی چقدر از فناوری اطلاعات بهره برده اند؟

سینا‌پرس: علی اکبر جلالی، دارای مدرک تحصیلی فوق دکترای مهندسی برق(کنترل کامپیوتری) از دانشگاه ویرجینیای غربی است.