• با-این-ظروف،-خیارها-طعم-موز-می‌دهند! دوشنبه 04 خرداد 1394 - 02:29:50

با این ظروف، خیارها طعم موز می‌دهند!

ذهن بشر آنقدر بلند پرواز است که هیچ سقفی برای آن‌ تعریف نشده است و به واسطه آن‌ حتی می توانید به بسیاری از رویاهای خود جامه عمل بپوشانید.

• اعلام-وضعیت-کودک-توسط-صندلی-هوشمند یکشنبه 03 خرداد 1394 - 11:41:30

اعلام وضعیت کودک توسط صندلی هوشمند

سینا‌پرس: تیمی از پژوهشگران جوان ، موفق به ساخت و طراحی صندلی هوشمند کودک برای خودرو شده اند که در صورت جا ماندن کودک در داخل خودرو ، شرایط دما را بررسی کرده و به والدین از طریق پیام کوتاه اخطار داده و محیط اطراف نوزاد را تا رسیدن کمک ، خنک نگه می دارد .

• انتقال-فناوری-لایه‌نشانی-برای-ساخت-نسل-جدید-OLED یکشنبه 03 خرداد 1394 - 04:00:17

انتقال فناوری لایه‌نشانی برای ساخت نسل جدید OLED

سینا‌پرس: شرکت ایکسترون (AIXTRON) اقدام به خرید شرکت پلاسماسی (PlasmaSi) کرده است. پلاسماسی دارای فناوری کپسوله کردن لایه‌های نازک است که با ترکیب این فناوری با فناوری لایه‌نشانی شرکت ایکسترون می‌توان نسل جدید OLEDها را تولید کرد.

• سرمایه‌گذاری-روی-ساخت-لامپ‌های-گرافنی یکشنبه 03 خرداد 1394 - 03:11:40

سرمایه‌گذاری روی ساخت لامپ‌های گرافنی

سینا‌پرس: دانشگاه منچستر با سرمایه‌گذاری روی یک شرکت خصوصی، گام‌های موثری به سوی تجاری‌سازی فناوری لامپ‌های گرافنی برداشته است. این شرکت درصدد تولید و تجاری‌سازی لامپ‌های حاوی گرافن است.

• ارائه-لاستیک-تولیدکننده-برق-توسط-چشم‌بادامی‌ها یکشنبه 03 خرداد 1394 - 03:06:38

ارائه لاستیک تولیدکننده برق توسط چشم‌بادامی‌ها

یک شرکت ژاپنی به نام Ricoh، لاستیکی ارائه داده که فشار و ارتعاش را به انرژی الکتریکی با کارآیی بالا تبدیل می‌کند و در عین حال، بی‌نهایت بادوام و انعطاف‌پذیر است.

• -ب​ام​و-با-پیشرانه‌-جدید-می-آید یکشنبه 03 خرداد 1394 - 02:21:42

ب​ام​و با پیشرانه‌ جدید می آید

کمپانی خودروسازی آلمانی «ب​ام​و» با پیشرانه‌ای جدید به سراغ بروزرسانی گل سرسبد خود یعنی «سری 6» رفت.

• شکستن-رکورد-تولید-انرژی-در-تجزیه-اتم- شنبه 02 خرداد 1394 - 14:59:17

شکستن رکورد تولید انرژی در تجزیه اتم

سینا‌پرس: دانشمندان سازمان هسته ای اروپا موفق شدند طی آزمایش تصادم دو پرتو پروتون در دستگاه تجزیه و درهم شکننده اتم یا ابر دستگاه برخورد دهنده هادرونی ، انرژی بالغ بر 14 تریلیون الکترون ولت به دست آورند که در نوع خود رکوردی جدید محسوب می شود .

• کنترل-دست-مصنوعی-از-طریق-فرمان-های-مغزی شنبه 02 خرداد 1394 - 14:08:34

کنترل دست مصنوعی از طریق فرمان های مغزی

سینا‌پرس: پژوهشگران به تازگی موفق شده اند از طریق کاشت میکرو الکترودهای ویژه ای در غشای پسین کورتکس مغز افراد فلج ، آن ها را قادر به کنترل اعضای مصنوعی رباتیک از طریق مغز کنند .

• ساخت-نانوحسگر-ارزانی-برای-گازها شنبه 02 خرداد 1394 - 03:55:09

ساخت نانوحسگر ارزانی برای گازها

سینا‌پرس: محققان با استفاده از لایه نازک کامپوزیتی موفق به ساخت حسگر گازی شدند که با دقت و حساسیت بالا می‌تواند اندازه‌گیری کمی و کیفی گازها را انجام دهد.

• شارژ-تلفن-همراه-با-جاکلیدی شنبه 02 خرداد 1394 - 03:27:14

شارژ تلفن همراه با جاکلیدی

مهندسان آلمانی دستگاهی طراحی کرده‌اند که به جاکلیدی کاربر وصل شده و می‌تواند تلفن همراه را در نصف زمان همیشگی شارژ کند.