کشاورزی از ابزارهای مهم حفظ استقلال کشور است

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در بازدید سرزده از یک واحد دامداری این روستا با قدردانی از تلاش‌های همه کشاورزان و دامداران کشور، به ویژه در روستای کناره شهرستان مرودشت، گفت:‌ هر تولید شما، گامی محکم برای پیشرفت کشور و عامل ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حاصل زحمات و تلاش‌های شما، تولید قدرت برای کشور است، اظهار داشت: کشاورزی یکی از ابزارهای مهم حفظ استقلال کشور است و باید به هر قیمتی تولید را به‌ویژه در عرصه تولید محصولات غذایی و کشاورزی ادامه دهیم.

آقای رئیسی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد فعالیت شما را تسهیل کند، گفت: در این مسیر اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند و بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را مرتفع کند.

رئیس جمهور گفت: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.

دکتر رئیسی در ادامه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش‌ در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با حضور در گلزار شهدای روستای کناره، ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان این روستا، در جمع مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: دیدار با مردم روستای کناره که یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور است، برای بنده مغتنم و مایه افتخار است اما مواجه شدن با مشکلات مردم، مسئولیت ما را در تلاش برای حل این مشکلات مضاعف می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان مسئولان محلی درباره دو مشکل کم‌آبی و تکمیل بیمارستان درحال ساخت روستای کناره گفت: این دو طرح جزو طرح‌های مصوب سفر به استان فارس است که بلافاصله پس از پایان سفر وارد مرحله اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جمعه مرودشت، نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار نیز در سخنانی یادآور شدند که مرودشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و از ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی نیز برخوردار است که در صورت حل برخی مشکلات ز جمله کم‌آبی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید و رونق اقتصادی استان فارس و کشور داشته باشد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا