• کشف-فسیل-دایناسور-8-میلیون-ساله-در-برزیل- دوشنبه 11 اسفند 1393 - 07:59:33

کشف فسیل دایناسور 8 میلیون ساله در برزیل

سینا‌پرس: دیرینه شناسان برزیلی موفق به کشف گونه ای از دایناسور شدند که 8.5 میلیون سال پیش زندگی می کرده و به مراتب از تی رکس خطرناک تر بوده است . این دایناسور که Purussaurus نام دارد دارای قوی ترین فک و آرواره در بین تمام دایناسورهای کشف شده است .

• پل-سنگی-بوکژیان-چین دوشنبه 11 اسفند 1393 - 02:46:22

پل سنگی بوکژیان چین

سینا‌پرس: کوهستان ژیهای گراند کانیون، در هوانگ چین دارای طبیعتی شگفت انگیز بوده و یکی از مهمترین آثار موجود در این کوهستان ، پل سنگی مشهوری با نام هوانگ است .

• نابودی-جنگل-های-حاره-ای-زمین-همزمان-با-توسعه-استخراج-طلا دوشنبه 11 اسفند 1393 - 01:14:54

نابودی جنگل های حاره ای زمین همزمان با توسعه استخراج طلا

سینا‌پرس: طلا به عنوان عنصری ارزشمند و پرطرفدار در دنیا به شمشیر دولبه ای تبدیل شده که یک لبه آن محیط زیست بخش هایی از زمین را به شدت تهدید می کند.

• کشف-فسیل-خزندگان-13-میلیون-ساله-در-پرو- یکشنبه 10 اسفند 1393 - 15:23:25

کشف فسیل خزندگان 13 میلیون ساله در پرو

سینا‌پرس: تیمی متشکل از دیرینه شناسان بین المللی موفق به کشف بقایای هفت کروکودیل در کشور پرو شدند که سه نمونه از این فسیل ها به نژاد هایی تعلق دارد که تا کنون شناخته نشده بودند . این آثار به دوره میوسن تعلق داشته و بین 11 تا 13 میلیون سال قدمت دارند .

• سازمان-حفاظت-محیط-زیست-در-زمینه-ریزگردهای-خوزستان-پنهان-کاری-نمی-کند یکشنبه 10 اسفند 1393 - 14:28:36

سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه ریزگردهای خوزستان پنهان کاری نمی کند

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان هیچ گاه در زمینه مسائل زیست محیطی و ریزگردها در خوزستان پنهان کاری نکرده و تمام اطلاعات مربوط به پایش هوا را در اختیار مردم گذاشته است.

• شش-های-زمین-در-آستانه-نابودی-بی-سابقه یکشنبه 10 اسفند 1393 - 12:15:24

شش های زمین در آستانه نابودی بی سابقه

از جنگل های آمازون به شش های زمین یاد می شود و حالا این بخش حیاتی از سیاره مادر به طرز نگران کننده ای در معرض نابودی قرار گرفته است.

• اولین-تصفیه-خانه-شیرابه-زباله-با-فرایند-نانوفیلتراسیون-ترکیبی-در-کشور-راه-اندازی-شد یکشنبه 10 اسفند 1393 - 11:32:05

اولین تصفیه خانه شیرابه زباله با فرایند نانوفیلتراسیون ترکیبی در کشور راه اندازی شد

سینا‌پرس: محققان ایرانی توانستند با فناوری نانو، اولین تصفیه خانه شیرابه زباله با فرایند نانوفیلتراسیون ترکیبی را در کشور راه اندازی کنند. راه اندازی این تصفیه خانه، با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو بوده است.

• مشاهده-رفتار-قدرشناسانه-در-موش-ها یکشنبه 10 اسفند 1393 - 10:45:32

مشاهده رفتار قدرشناسانه در موش ها

سینا‌پرس: مطالعه ای جدید نشان می دهد که رفتار قدرشناسانه و جبران محبت دیگران فقط به انسان ها محدود نمی شود و موش ها نیز از چنین رویکردی در برخورد با یکدیگر بهره می برند.

• باغ-وحش-منجمد،-راه-حلی-برای-نجات-گونه-های-جانوری یکشنبه 10 اسفند 1393 - 10:20:01

باغ وحش منجمد، راه حلی برای نجات گونه های جانوری

سینا‌پرس: پژوهشگران باغ وحش سان دیه گو در ایالات متحده امیدوارند «باغ وحش منجمد» که در واقع مجموعه ای از سلول های بنیادی گونه های مختلف جانوری است بتواند راه حلی برای جلوگیری از انقراض گونه های مختلف حیات بر روی زمین باشد.

• مشکلات-پیش-روی-جهان-با-ادامه-روند-ذوب-شدن-یخ-های-قطب-جنوب یکشنبه 10 اسفند 1393 - 10:01:57

مشکلات پیش روی جهان با ادامه روند ذوب شدن یخ های قطب جنوب

سینا‌پرس: با گرم شدن آب اقیانوس ها، روند آب شدن یخ ها و جدا شدن تکه های عظیم یخی در قطب جنوب ادامه دارد.