• کشف-یک-لانه-انسانی جمعه 02 آبان 1399 - 11:35:30

پیشنهاد فیلم؛

کشف یک لانه انسانی

سینا‌پرس: فضا، جهانی ناشناخته که تنها مقیاس محدودی از آن برای بشر کشف شده است. چه کس می داند که در دل میلیاردها کهکشان کیهان بزرگ، چند سیاره مانند زمین که دارای حیات زیست پذیر است وجود دارد؟

• همسفر-با-کاوشگر-ناسا-در-نخستین-ماموریت-به-پلوتو پنج شنبه 17 مهر 1399 - 09:00:15

کتاب بخوانیم؛

همسفر با کاوشگر ناسا در نخستین ماموریت به پلوتو

سینا‌پرس: با توجه به آنکه در هفته جهانی فضا هم به سر می بریم، چنانچه دلتان می‌ خواهد ساخت یک فضاپیمای نو برای رسیدن به دورترین سیاره منظومه شمسی را دنبال کنید؛ کتاب «فضاپیماهای افق‌ های نو» انتخاب خوبی برای آخر هفته شماست.

• سیاراتی-که-از-زمین-برای-زندگی-بهتر-هستند پنج شنبه 17 مهر 1399 - 08:15:38

زیست ستاره شناسان بررسی کردند؛

سیاراتی که از زمین برای زندگی بهتر هستند

سینا‌پرس: ستاره شناسان از میان ۴ هزار و ۵۰۰ سیاره فرا خورشیدی، ۲۴ سیاره را شناسایی کرده اند که از معیارهای زیست پذیری مناسبی برخوردار بوده و احتمالا قابل سکونت هستند. به نظر می رسد برخی از این سیارات دارای شرایطی بهتر از زمین هستند.

• روایتی-دیگر-از-جدال-فضایی-قدرت-ها چهارشنبه 16 مهر 1399 - 11:05:55

به مناسبت هفته جهانی فضا؛

روایتی دیگر از جدال فضایی قدرت ها

سینا‌پرس: شاید بتوان گفت؛ تنها سرزمین مشترک میان انسان‌ها فارغ از مرزهای سیاسی گستره فضایی است؛ گستره ای رازآلود که بشر با وجود اکتشافات بسیار در یک قرن اخیر هنوز پرسش های اساسی و زیادی درباب این تاریکی بی انتها دارد.

• ناهید-هدف-بعدی-فضایی-روسیه سه شنبه 15 مهر 1399 - 10:05:11

روسیه در مسیری فضایی متفاوت با ناسا؛

ناهید هدف بعدی فضایی روسیه

سینا‌پرس: سازمان فضایی روسیه در نظر دارد طی ده سال آینده برنامه ریزی منسجمی برای اکتشاف ناهید یا همان ونوس داشته باشد. این مطالعات در قالب اعزام سه فضاپیمای اکتشافی به این سیاره اجرا خواهد شد.

• وقتی-فضا-سیاه-پوش-می-شود یکشنبه 13 مهر 1399 - 09:30:15

در هفته جهانی فضا؛

وقتی فضا سیاه پوش می شود

سینا‌پرس: متاسفانه بامداد روز یکشنبه سیزدهم مهرماه سال جاری مصادف با هفته جهانی فضا، جامعه روزنامه‌نگاری علم شاهد خبر درگذشت یکی از روزنامه نگاران و استادان پیشکسوت در عرصه ترویج علم و فناوری فضایی بود.

• توسعه-سامانه-موقعیت-یاب-جهانی-روسیه-در-مدار-مرتفع شنبه 12 مهر 1399 - 09:15:19

گلوناس دقیق تر می شود:

توسعه سامانه موقعیت یاب جهانی روسیه در مدار مرتفع

سینا‌پرس: طی سال های اخیر سازمان فضایی روسیه تلاش زیادی برای توسعه و پیشبرد سامانه موقعیت یاب جهانی خود که با عنوان گلوناس شهرت دارد، کرده است. این سامانه به طور تنگاتنگی در حال رقابت با جی پی اس آمریکایی و بیدوی چینی است.

• عینک-بزرگ-بشر-چه-چیزهایی-را-می‌بیند سه شنبه 08 مهر 1399 - 11:09:22

روایتی از یک جهش بزرگ؛

عینک بزرگ بشر چه چیزهایی را می‌بیند

سینا‌پرس: ناگفته‌های زیادی در علم وجود دارد؛ اما انسان همواره در طول تمدن بشری خود جهش‌های بزرگی را در علم به وجود آورده که باعث شده است امروزه مجبور نباشیم برای سفر به یک کشور در قاره‌ای دیگر ماه‌ها در راه باشیم یا در حین جراحی بیدار باشیم و درد را تحمل کنیم.

• -کشف-دوباره-آب-در-مریخ-و-سرنخی-برای-حیات سه شنبه 08 مهر 1399 - 10:00:07

محققان بین‌المللی شواهد جدیدی یافتند:

کشف دوباره آب در مریخ و سرنخی برای حیات

سینا‌پرس: محققان بین‌المللی شواهد جدیدی را از وجود دریاچه‌های شور زیر سطح مریخ پیدا کرده‌اند. این اولین بار پس از کشف سال 2018 است که مجدداً منابعی از آب در مریخ یافت می‌شود. در آن زمان، یک دریاچه در زیر کلاهک یخی قطبی جنوب مریخ کشف شده بود.

• -نشت-اکسیژن-از-اقامتگاه-فضانوردان شنبه 05 مهر 1399 - 09:00:58

بحران در ایستگاه بین‌المللی فضایی:

نشت اکسیژن از اقامتگاه فضانوردان

سینا‌پرس: در پی بروز نقص فنی در ایستگاه بین‌المللی فضایی، کلیه افراد ساکن در این ایستگاه به طور موقت به بخش ویژه اسکان فضانوردان روسیه منتقل شدند تا مشکل برطرف شود. اکسیژن موجود در این ایستگاه برای ادامه حیات فضانوردان کافی است.