نجوم و فضا

آنهایی که در مریخ زندگی می کردند

تاکنون مطالعات متعددی توسط کشورهای مختلف روی سطح مریخ انجام شده و دست کم به طور قطعی می دانیم که این سیاره در گذشته دارای آب بوده است. حال این سوال مطرح می شود که آیا امکان کشف فسیل در مریخ وجود دارد؟

بودجه یک میلیارد دلاری ناسا برای کشف ناهید

سازمان فضایی ناسا به تازگی انجام دو مأموریت فضایی به مقصد سیاره ونوس یا همان ناهید یا را تأیید کرده است. در این ماموریت ها اطلاعات علمی جدیدی در مورد نزدیکترین همسایه سیاره ای زمین به جامعه علمی ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب »

چرا ماه روی زمین سقوط نمی کند؟

نخستین موضوعی که لاپلاس نزد خود مطرح می‌کند موضوع ثبات دستگاه شمسی است که آیا بالاخره ماه روی زمین سقوط می‌کند و سیارات بر جرم خورشید پرتاب شده و معدوم می‌گردند؟

پنتاگون مشاهده اشیا ناشناس پرنده را تایید کرد

تیمی از پژوهشگران گروه ویژه پدیده های هویتی ناشناس ارتش آمریکا در حال بررسی ویدئویی هستند که در آن ۹ شی ناشناس در حال پرواز که گفته می شود بشقاب پرنده هستند، دیده شده است. این ویدئو توسط یکی از کشتی های جنگی آمریکا گرفته شده است.

ناسا طی روزهای آینده ۵۰۰ موجود میکروسکوپی به فضا می فرستد

طی دهه های گذشته صدها فضانورد با ملیت های مختلف به ایستگاه بین المللی فضایی سفر کرده و نمونه های گیاهی، جانوری و بعضا میکروسکوپی نیز جهت مطالعه به فضا ارسال شده است اما به نظر می رسد طی روزهای آینده شاهد سفر عجیب ترین موجودات به مدار زمین باشیم

ماه خونی در راه است

تنها ماه گرفتگی کامل سال2021 در این هفته اتفاق می افتد.

احتمال وجود آتش فشان فعال در مریخ

نتایج یک تحقیق که با استفاده از داده های ماهواره ها در حال چرخش در اطراف این سیاره توسط محققان دانشگاه آریزونا انجام شده است نشان می دهد آتشفشانهای مریخ به تازگی و طی ۵۰ هزار سال گذشته فوران کرده اند.

ماه متعلق به کیست؟

از نظر تاریخی، استعمار بدون قانون در یک سرزمین جدید به ندرت با نتایج خوبی خاتمه یافته است. در حالی که هیچ انسان بومی وجود ندارد که بتواند در ماه ادعای مالکیت کند، اما قانون فعلی فضا می تواند استعمارگران فضایی آینده را برای ایجاد بحران ترغیب کند.

فاجعه در مدار زمین

کارشناسان نسبت به وجود حجم بسیار زیاد اشیا در حال استفاده و زباله های فضایی در مدار زمین هشدار داده و اضافه کردند که صدها میلیون شی ریز با ابعاد سانتی متری نیز در مدار زمین وجود دارد که هر یک خطری بالقوه محسوب می شوند.

فضا پیمای چینی در حال سقوط به سمت زمین است

در پی از کنترل خارج شدن یک راکت فضاپیمای چینی که با هدف توسعه ایستگاه بین المللی این کشور به مدار زمین ارسال شده بود، احتمال سقوط آن طی روزهای آینده در مداری شامل نیویورک، مادرید، پکن و نیوزلند وجود دارد.