• ارائه-طرح-گسترش-واکسیناسیون-جهانی- جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 13:01:53

ارائه طرح گسترش واکسیناسیون جهانی

سینا‌پرس: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ،برای متوقف ساختن مرگ و میر ناشی از عدم واکسیناسیون باید مجددا تلاش در این زمینه را گسترش داده و پیشرفت آن را در سراسر دنیا شاهد باشیم تا هیچ کودکی در هیچ کجای دنیا از دریافت این واکسن ها محروم نشود .

• مقدمات-انجام-نخستین-عمل-پیوند-سر-در-جهان جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 12:53:16

مقدمات انجام نخستین عمل پیوند سر در جهان

سینا‌پرس: مقدمات یک عمل جراحی و پیوند سر روی یک بیمار روسی ، توسط جراحی ایتالیایی با همکاری پزشکان چینی در کشور ایالات متحده امریکا ، آماده می شود . اگر این عمل پیوند سر با موفقیت انجام شود ، یک انقلاب واقعی در این زمینه صورت گرفته است .

• میکروبیوم-هر-فرد،-کلید-درمان-سرطان جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 12:38:21

میکروبیوم هر فرد، کلید درمان سرطان

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که باکتری‌های موجود در داخل و اطراف بدن، کلید درمان موثر سرطان محسوب می‌شوند.

• غربالگری-سرطان-سینه-بیماری-های-قلبی-را-پیش-بینی-می-کند جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 12:35:34

غربالگری سرطان سینه بیماری های قلبی را پیش بینی می کند

مطالعات محققان مدرسه پزشکی Icahn در نیویورک نشان می دهد که غربالگری سرطان سینه، یکی از مهمترین روش های پیش بینی بیماری های قلبی است.

• مراقب-حاشيه-شهرها-باشيم جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 12:31:18

مراقب حاشيه شهرها باشيم

سینا‌پرس: مبارزه با بيماري ها و حفظ بهداشت و سلامت در جوامع امروزی کار ساده ای نیست . می بایست عوامل مختلفي از جمله عوامل اجتماعي، فرهنگي و حتي اقتصادي را مدنظر قرار داد و از نظر جغرافيايي بايد به حاشيه شهرها بيشتر توجه كرد.

• توقف-آزمایش-های-جنجال-برانگیز-ژنتیک-انسانی-در-چین- جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 10:44:15

توقف آزمایش های جنجال برانگیز ژنتیک انسانی در چین

سینا‌پرس: انجام آزمایش های ژنتیکی در حوزه ژنتیک انسانی توسط دانشمندان چینی با اعتراضات جهانی وسیعی رو به رو شده و این پروژه در حال حاضر متوقف شده است . پژوهشگران چینی در این تحقیقات با استفاده از انزیم های خاصی ، ژن های جنین انسان را تغییر می دادند .

• ايران-در-میان-کشورهای-با-زمینه-آلودگی-پائین-هپاتيت-ب-قرار-دارد- جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 07:16:03

ايران در میان کشورهای با زمینه آلودگی پائین هپاتيت ب قرار دارد

سینا‌پرس: هپاتيت ب، يكي از بيماري هاي ويروسي قابل انتقال از انسان به انسان است كه از طريق خون و ترشحات آلوده به ويروس منتقل می شود .

• ترک-اعتیاد-اثربخش-با-ورزش جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 01:57:35

ترک اعتیاد اثربخش با ورزش

محققان ایرانی توانستند در تحقیقات خود، تاثیر مثبت فعالیت های فیزیکی ملایم و ورزش را در ترک اعتیاد به مرفین نشان دهند.

• میکروبیوم-هر-فرد،-کلید-درمان-سرطان جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 01:40:51

میکروبیوم هر فرد، کلید درمان سرطان

• خطر-عود-سرطان-پروستات-در-بیماران-سیگاری-دو-برابر-غیرسیگاری‌هاست جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 00:32:50

خطر عود سرطان پروستات در بیماران سیگاری دو برابر غیرسیگاری‌هاست

پژوهش محققان سوئدی نشان می‌دهد مبتلایان به سرطان پروستات که حین بیماریشان سیگار می‌کشند و حتی اشخاصی که از ترک سیگارشان به مدت 10 سال نگذشته است، در معرض خطر دو برابری عود سرطان پروستات پس از عمل جراحی قرار دارند.