• سنت-پخت-سمنو- پنج شنبه 28 اسفند 1393 - 08:42:16

سنت پخت سمنو

سینا‌پرس: نوعي شيريني (حلواي تر)و يك سين از هفت سين سفره هفت سين شب عيد نوروز و به مناسبتهاي مختلف آنرا تهيه مي كنند . به زبان محاوره اي سمني (semeni ) ناميده مي شود .

• گزارش-تصویری-از-معدن-الماس-دایویک پنج شنبه 28 اسفند 1393 - 03:44:15

گزارش تصویری از معدن الماس دایویک

سینا‌پرس: یکی از مشهور ترین معادن الماس جهان در کشور کانادا قرار داشته و معدن الماس دایویک (Diavik Mine) نام دارد .

• تلاش-برای-بازگرداندن-ماموت-ها-به-زندگی- چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 09:40:17

تلاش برای بازگرداندن ماموت ها به زندگی

سینا‌پرس: تیمی از پژوهشگران روسیه با همکاری کره جنوبی با هدف ساخت نمونه مشابه و باز زنده سازی ، در حال تلاش جهت استخراج هسته سلولی و دی ان ای باقی مانده در بقایای یک فسیل ماموت هستند . نخستین تلاش ها در این زمینه با شکست رو به رو شده است .

• گزارش-تصویری-از-معبد-موش-ها-در-هندوستان چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 02:52:40

گزارش تصویری از معبد موش ها در هندوستان

سینا‌پرس: معبدی شگفت انگیز در هندوستان وجود دارد که در آن موش ها مورد احترام و پرستش قرار می گیرند . این معبد با نام معبد کارنی ماتا در ایالت راجستان قرار دارد .

• آشیانه-دوستدار-محیط-زیست-در-دل-طبیعت سه شنبه 26 اسفند 1393 - 16:24:35

آشیانه دوستدار محیط زیست در دل طبیعت

سینا‌پرس: گاین کالرو زما (Giancarlo Zema)، طراح ایتالیایی، خانه ای به نام آشیانه آبی که 98 درصد از مصالح استفاده شده در ساخت آن از مواد بازیافتی است، طراحی کرده و از سلول های خورشیدی موجود در سقف، انرژی خود را تامین می کند.

• کشف-فسیل-480-میلیون-ساله-هیولای-دریایی سه شنبه 26 اسفند 1393 - 09:17:30

کشف فسیل 480 میلیون ساله هیولای دریایی

سینا‌پرس: فسیل یک حیوان شبیه لابستر که مربوط به 480 میلیون سال پیش است توسط محققان دانشگاه آکسفورد و ییل کشف شد.

• -گزارش-ویدئوئی-از-نمایشگاه-خودروی-ژنو دوشنبه 25 اسفند 1393 - 18:29:31

گزارش ویدئوئی از نمایشگاه خودروی ژنو

سینا‌پرس: در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو ؛ مدل های جدید و گوناگون خودروهای شهری ، مسابقه و فرا واقعی به نمایش گذاشته شده است . در این نمایشگاه 130 مدل جدید خودرو به نمایش گذاشته شده و تا کنون بیش از هفتصد هزار بازدید کننده از دیدن کرده اند.

• آسیب-شناسی-سازه-ها-و-هواپیما-با-کمک-امواج-مافوق-صوت دوشنبه 25 اسفند 1393 - 14:59:34

آسیب شناسی سازه ها و هواپیما با کمک امواج مافوق صوت

سینا‌پرس: مهندسان دانشگاه بریستول در بریتانیا موفق به طراحی نوعی تکنولوژی جدید شده اند که در آن از طریق امواج ماورای صوت امکان شناسائی و کشف ریز ترک های مخفی در بال هواپیماها و بدنه پل ها وجود دارد . پیش از این امکان کشف این ترک ها وجود نداشت .

• ساخت-دوچرخه-هوشمند-با-قابلیت-تشخیص-خطر دوشنبه 25 اسفند 1393 - 13:34:20

ساخت دوچرخه هوشمند با قابلیت تشخیص خطر

سینا‌پرس: پژوهشگران به تازگی موفق به ساخت دوچرخه ای هوشمند شده اند که به راکب خود در مورد تغییر شرایط ترافیکی و حضور موانع پیش بینی نشده در مسیر ، اخطار می دهد . این تکنولوژی از طریق ایجاد لرزه در فرمان و صندلی دوچرخه عمل می کند .

• راز-تغییر-رنگ-آفتاب-پرست-برملا-شد یکشنبه 24 اسفند 1393 - 18:34:02

راز تغییر رنگ آفتاب پرست برملا شد

سینا‌پرس: مردم با دیدن توانایی عجیب آفتاب پرست با تغییر رنگ خود، شگفت زده می شوند .به تازگی این راز مارمولک ها کشف شده است.