• تلاش-برای-کشف-نشانه-های-حیات-درمشتری جمعه 08 خرداد 1394 - 11:14:02

تلاش برای کشف نشانه های حیات درمشتری

سینا‌پرس: در پی انجام مطالعات جدید ستاره شناسان ناسا روی قمر سیاره مشتری با نام اروپا ، این پژوهشگران در تلاش برای یافتن نوعی حیات در آب های زیر سطحی این قمر هستند .

• پایش-بهداشت-بیمارستان-با-ریز-تراشه-هوشمند- پنج شنبه 07 خرداد 1394 - 17:34:50

پایش بهداشت بیمارستان با ریز تراشه هوشمند

سینا‌پرس: استفاده از یک سیستم هوشمند برای کنترل ضد عفونی کردن دست های کارکنان بهداشتی و پزشکان با محلولی از آب و الکل در بیمارستان مارسی کمک می کند تا مشکلات عفونت های درون- بیمارستانی کاهش پیدا کند .

• گزارش-تصویری-از-کپی-شهرهای-ایتالیا-در-چین پنج شنبه 07 خرداد 1394 - 14:32:08

گزارش تصویری از کپی شهرهای ایتالیا در چین

سینا‌پرس: به تازگی چند شرکت چینی اقدام به الگو برداری و ساخت بخش هایی از خیابان ها و ساختمان های شهر ونیز در چین کرده اند . در این مراکز چینی ، نمونه قدیمی و جدید شهرهای ایتالیا بازسازی شده است .

• گزارش-تصویری-و-تحلیل-فنی-چهار-طاق-سنگی پنج شنبه 07 خرداد 1394 - 11:39:52

گزارش تصویری و تحلیل فنی چهار طاق سنگی

سینا‌پرس: چهار طاق یا دروازه سنگی ، مجموعه استحکامات تاریخی است که در بالای ارتفاعات میان روستاهای چهار طاقی و پشت كوه واقع شده است و 40 كیلومتر با لردگان فاصله داشته و در استان چهار محال و بختیاری قرار گرفته است .

• استفاده-از-گرافین-در-مطالعه-آثار-تاریخی چهارشنبه 06 خرداد 1394 - 16:38:10

استفاده از گرافین در مطالعه آثار تاریخی

سینا‌پرس: پژوهشگران یک پروژه تحقیقاتی اروپایی ، اسکنری ارائه داده اند که با اسکن آثار هنری توسط این دستگاه به داده های غیر قابل دسترس و پنهان اثر دست پیدا کرده و می تواند اطلاعات بیشتری در رابطه با آن به دست آورد .

• اسکان-جمعیت-در-سکوهای-نفتی-تنها-راه-نجات-مالدیو سه شنبه 05 خرداد 1394 - 20:36:25

اسکان جمعیت در سکوهای نفتی تنها راه نجات مالدیو

سینا‌پرس: با توجه به بالا آمدن سطح آب دریا ها و اقیانوس ها در نتیجه تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین و زیر آب رفتن تعدادی از جزایر کشور مالدیو در نتیجه این تغییرات , یک دانشجوی رشته معماری طرحی برای انتقال تمام جمعیت این کشور به روی سکو های نفتی ارائه کرد.

• شارژ-خودروهای-الکتریکی-بدون-نیاز-به-سیم سه شنبه 05 خرداد 1394 - 14:05:31

شارژ خودروهای الکتریکی بدون نیاز به سیم

سینا‌پرس: محققان اسپانیایی موفق به طراحی و ساخت ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی شده اند که خودرو بدون استفاده از هیچگونه کابل و سیم برقی، در بیست دقیقه شارژ می شود.

• پایش-فیل-های-وحشی-با-هواپیمای-بدون-سرنشین سه شنبه 05 خرداد 1394 - 14:00:38

پایش فیل های وحشی با هواپیمای بدون سرنشین

سینا‌پرس: استفاده از هواپیمای بدون سرنشین در پارک ملی تارانگیره در تانزانیا به نگهبانان و محافظان این پارک در محافظت از فیل های وحشی و جلوگیری از خطر ورود آن ها به مناطق مسکونی و روستاها کمک خواهد کرد .

• ساخت-دستگاه-تشخیص-هویت-از-راه-دور- دوشنبه 04 خرداد 1394 - 16:52:33

ساخت دستگاه تشخیص هویت از راه دور

سینا‌پرس: پژوهشگران امریکایی موفق به ایجاد یک اسکنر عنبیه شده اند که از فاصله بیش از دوازده متری قادر به اسکن عنبیه چشم فرد بوده و با مطابقت دادن این اسکن با اطلاعات پایگاه داده ها ، به شناسایی شخص بپردازد .

• -گزارش-تصویری-و-تحلیل-فنی-مسجد-محمد-آباد-کویر دوشنبه 04 خرداد 1394 - 12:28:24

گزارش تصویری و تحلیل فنی مسجد محمد آباد کویر

سینا‌پرس: روستای محمد آباد کویر در مجاورت روستای علی آباد از روستاهای تابعه دهستان سفید دشت از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل است . این روستا از قدیمی ترین آبادی های مسکونی حاشیه کویر ایران محسوب می شود .