• طراحی-نخستین-دستگاه-ام-آر-آی-متحرک-در-جهان شنبه 05 اردیبهشت 1394 - 19:27:52

طراحی نخستین دستگاه ام آر آی متحرک در جهان

سینا‌پرس: پژوهشگران نیوزلندی موفق به طراحی یک دستگاه اسکنر ام آر آی متحرک شده اند که می تواند برای تکنسین های مراقبت های ویژه در اورژانس پزشکی مورد استفاده قرار گیرد و بیماران سکته مغزی را در مسیر رسیدن به بیمارستان ، اسکن مغزی کند .

• نمایشگاه-تجهیزات-و-مواد-آزمایشگاهی-ساخت-ایران-افتتاح-شد شنبه 05 اردیبهشت 1394 - 13:20:25

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران افتتاح شد

سینا‌پرس: سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران امروز صبح با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

• گزارش-تصویری-از-سکونتگاه-67-کانادا شنبه 05 اردیبهشت 1394 - 11:52:24

گزارش تصویری از سکونتگاه 67 کانادا

سینا‌پرس: سکونتگاه شماره 67 یا Habitat67 که در شهر مونترال کانادا قرار دارد ، دارای معماری منحصر به فردی است که در آن خانه های مسکونی به صورت بلوک های مکعبی به ظاهر نامنظمی روی هم چیده شده اند .

• کشف-عامل-ریشه-ای-ایجاد-کننده-آسم شنبه 05 اردیبهشت 1394 - 11:01:08

کشف عامل ریشه ای ایجاد کننده آسم

سینا‌پرس: پژوهشگران انگلیسی با همکاری محققان کشور ولز موفق به ساخت داروئی شده اند که قادر به درمان موثر بیماری آسم است . پژوهشگران اعلام کردند ، مطالعات مربوط به ساخت این دارو ، می تواند سبب کشف دقیق عامل ایجاد کننده آسم شود .

• گزارش-تصویری-و-تحلیل-فنی-مسجد-جامع-سرشک- جمعه 04 اردیبهشت 1394 - 12:42:22

گزارش تصویری و تحلیل فنی مسجد جامع سرشک

سینا‌پرس: سرشک یکی از روستاهای شهرستان نطنز است که در نزدیکی آن و تقریباً چسبیده به روستای افوشته واقع شده است و بناهای تاریخی متعددی در آن وجود دارد . مسجد و حسینیه سرشک از جمله بناهای ارزنده تاریخی این بخش هستند .

• تولید-پارچه-هوشمند-و-مولد-انرژی پنج شنبه 03 اردیبهشت 1394 - 17:26:43

تولید پارچه هوشمند و مولد انرژی

سینا‌پرس: محققان کره جنوبی موفق به ساخت پارچه ای هوشمند با قابلیت تولید انرژی و مجهز به حسگرهای هوشمندی برای اتصال به محیط اطراف و دریافت و ارسال داده ها شده اند. این اختراع ، مفهموم جدیدی را در دنیای فن آوری و ارتباطات ایجاد کرده است .

• ساخت-ریز-تراشه-کنترل-کننده-ماهیچه-های-قلب پنج شنبه 03 اردیبهشت 1394 - 16:23:45

ساخت ریز تراشه کنترل کننده ماهیچه های قلب

سینا‌پرس: دانشمندان امریکایی برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت سلول های قلب انسان از سلول های بنیادی فردی بالغ شدند که می توانند خارج از بدن به کار و فعالیت حیاتی خود ادامه دهند .

• گزارش-تصویری-از-معماری-ویژه-مسجد-کریستالی-در-مالزی پنج شنبه 03 اردیبهشت 1394 - 11:47:41

گزارش تصویری از معماری ویژه مسجد کریستالی در مالزی

سینا‌پرس: مسجد کریستال كوالا ترنگانو در کشور مالزی ، یکی از مسجد های شاخص و منحصر به فرد در جهان محسوب می شود . این مسجد علاوه بر این که در ساحل دریا و روی آب ساخته شده است ، دارای گنبد هائی از جنس کریستال و استیل است .

• آغاز-به-کار-سیزدهمین-فستیوال-علوم-در-کرواسی پنج شنبه 03 اردیبهشت 1394 - 10:05:36

آغاز به کار سیزدهمین فستیوال علوم در کرواسی

سینا‌پرس: سیزدهمین فستیوال علوم کرواسی با موضوع علوم خورشیدی و نور و در بزرگداشت دانشمند مشهور این کشور فاوست ورانیچ Faust Vrancic ، در موزه تکنولوژی زاگرب و به صورت همزمان در پانزده شهر دیگر از کرواسی ، آغاز به کار کرد .

• ابداع-تکنولوژی-کنترل-هواپیما-با-مغز چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 - 12:47:52

ابداع تکنولوژی کنترل هواپیما با مغز

سینا‌پرس: یک پروژه تحقیقاتی اروپایی موفق شد تا با استفاده از یک فن آوری جدید ، یک هواپیمای بدون سرنشین را توسط مغز کنترل کرده و به پرواز در آورد . این تکنولوژی تحولی بزرگ در آینده به ویژه برای افراد معلول ایجاد خواهد کرد .