گردشگری وصنایع دستی

کشف کتاب دستورالعمل باستانی مومیایی در مصر

به تازگی باستان شناسان موفق به شناسایی کتابچه ای با دستورالعمل مومیایی درمصر باستان شده اند که جزئیات نحوه مومیایی صورت را به طور دقیق بیان می کند. گفته می شود این کتاب، قدیمی ترین کتاب راهنمای شناخته شده در مورد مومیایی های مصری است.

روند تکامل فیزیکی و جسمانی انسان انجام شد

به تازگی تیمی از باستان شناسان و انسان شناسان اسپانیایی با بررسی بقایای فسیلی باقی مانده از گونه های باستانی و منقرض شده انسان به بررسی روند تکامل فیزیکی و جسمانی انسان پرداخته و نتایج قابل توجهی به دست آوردند.

کشف گنج، کشتی و اسکلت دزدان دریایی

باستان شناسان آمریکایی در کاوش های اخیر خود موفق به شناسایی شش اسکلت در نزدیکی محل غرق شدن کشتی دزدان دریایی در قرن هجدهم میلادی شده اند. کاوش در این محل ادامه داشته و پژوهشگران امیدوارند اشیا غارت شده توسط دزدان در این محوطه یافت شود.

شناسایی مومیایی گلی مربوط به مصر باستان

بررسی یک تابوت مومیایی مصری که در استرالیا نگهداری شده و تاکنون باز نشده بود، منجر به کشف عجیبی شد. بر این اساس، باستان شناسان شاهد نوعی جدید از مومیایی هستند که در آن از گل برای مومیایی کردن جسد، استفاده شده است.

صنایع دستی از هنر تا صنعت

طی چند دهه گذشته صنایع دستی یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کشورهای مختلف محسوب شده و هر روز نقش مهم تری نسبت به سده گذشته پیدا کرده است.

لباس حضرت داوود و سلیمان (ع) یافت شد

در پی کشف یک قطعه پارچه با رنگ بنفش در فلسطین اشغالی، مشخص شد که این الیاف به حدود هزار سال پیش از میلاد و عصر حضرت داوود و سلیمان تعلق داشته و رنگ به کار رفته در آن نیز از نوعی حلزون دریایی استخراج شده است.

این دندان ها شاهدی بر آمیزش گونه های انسان های اولیه است

دندان های انسانی یافت شده در جرسی نشان دهنده شواهد آمیزش گونه های انسان های اولیه، از جمله نئاندرتال ها و انسان های هوشمند بوده و تداخل نژادی مردم این منطقه از اروپا را نشان می دهد.

کشف مومیایی با طلسم زبان طلایی در مصر

یک گروه از باستان شناسان مصر و دومنیکن در حفاری های معبد تاپوسریس ماگنا در حدود ۴۵ کیلومتری غرب اسکندریه مصر، مومیایی هایی با طلسم زبان طلایی به دست آورند که نشانگر این است که فرد متوفی در جهان دیگر قادر به سخن گفتن خواهد بود.

فرهنگی پویاتر؛ آینده ای روشن تر

به گفته رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» با شعار پیش به سوی آینده ای روشن فرصتی برای تجاری سازی صنایع فرهنگی و پویاتر شدن عرصه های هنری است.

فسیل بزرگترین دایناسور تاریخ شناسایی شد

دیرینه شناسان اسپانیایی اعلام کردند که تیتاناسور عظیم الجثه کشف شده در سال ۲۰۱۲ در آرژانتین، از خانواده خزنده پایان بوده که از سر تا دم تقریبا ۴۰ متر طول دارد و می توان آن را بزرگترین موجود یافته شده روی زمین به حساب آورد.