درمان آپاندیسیت با آنتی‌بیوتیک

آپاندیسیت به حالت التهاب آپاندیس گفته می‌شود. اگرچه از دیرباز برداشتن آپاندیس به روش جراحی تنها درمان استاندارد بوده است، با این حال 80 درصد از این بیماران نیازی به عمل جراحی و برداشتن آپاندیس ندارند، و به تاخیر انداختن آن – در صورتی که در آینده عمل جراحی ضرورت پیدا کند – نگرانی ایجاد نخواهد کرد.

دو نوع آپاندیسیت وجود دارد: نوعی که حتما نیاز به جراحی دارد و نوع دیگر که خفیف است و می‌تواند با آنتی بیوتیک درمان شود. تقریبا 80 درصد از موارد آپاندیسیت خفیف است.

در نوع جدی آپاندیسیت احتمال پارگی آپاندیس وجود دارد، که در این حالت تنها راه درمان برداشتن آن است. در حال حاضر، تشخیص دقیق نوع آپاندیسیت با سی‌تی‌اسکن به راحتی امکان‌پذیر است.

پژوهشگران در این مطالعه، به طور تصادفی 530 بیمار را انتخاب کردند که برخی از آنها عمل آپاندکتومی انجام داده و سایرین تحت ده روز درمان با آنتی بیوتیک قرار داشتند.

محققان دریافتند که عمل آپاندکتومی 99.6 درصد از افراد موفقیت‌آمیز بود. از بین کسانی که با آنتی‌بیوتیک درمان شده بودند حدود 73 درصد تا یک سال پس از درمان نیازی به جراحی پیدا نکردند. تنها 27 درصد از آنان ظرف یک سال مجبور شدند آپاندیس خود را جراحی کنند که باز هم هیچ عوارض خاصی که با تاخیر انداختن عمل جراحی ارتباطی داشته باشد، وجود نداشت.

با این حال، تغییرات زیادی در طی 130 سال رخ داده است. به عنوان مثال، توانایی تشخیص آپاندیسیت در حال حاضر با سی‌تی‌اسکن به طور دقیق‌تر انجام می‌گیرد. علاوه بر آن آنتی‌بیوتیک‌های موجود بسیار قوی هستند و می‌توانند هر چه را که در آپاندیس سبب عفونت می‌شود از بین ببرند. این تغییرات سبب شده‌اند تا پزشکان در مورد روش‌های درمانی خود تجدید نظر کنند.

این مطالعات می‌توانند نحوه درمان آپاندیس را در آینده تغییر دهند. در واقع تنها درصد کمی از بیماران به عمل جراحی اضطراری نیاز دارند و در حالت خفیف آپاندیسیت نیز نیازی به درمان با جراحی نیست. آپاندکتومی اگرچه معمولا با موفقیت انجام می‌شود اما باز هم احتمال خطر و همچنین درد ناشی از جراحی وجود دارد و البته هزینه جراحی نیز بسیار گران است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا