مراقب ویروسی که شبکه های اجتماعی شما را کنترل میکند، باشید

این تخریب گر که Linux/moose نام دارد توسط تیم تحقیقاتی eset یافت شده است که با فعالیت تقلبی در شبکه های اجتماعی در واقع قصد سرقت ترافیک شبکه کاربران را دارد.

این ویروس جدید از خانواده malware در ظاهر جدید خود به روتر شبکه های لینوکسی رخنه کرده و در مرحله اول ترافیک شبکه را میبلعد. پس از آن خود را با عنوان یک پروکسی به سیستم معرفی کرده و در نهایت کوکی هارا به سرقت برده تا با این روش بتواند سکان شبکه اجتماعی شما را به دست بگیرد. اینجاست که می تواند به جای شما مدیر شبکه های اجتماعیتان همچون فیسبوک، توییترو اینستاگرام شود و پیغام های دیگران را از طرف شما بپسندد و یا کاربران دیگر را بدون اطلاع شما دنبال کند.

با توجه به کسترش استفاده کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی طی سال های اخیر، و استفاده تنها 5 تا 7 درصد کاربران شبکه های اجتماعی از آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی، احتمال رخنه این کرم مخرب به شبکه های ایرانیان بسیار زیاد است. لذا استفاده از نرم افزارهای امنیتی و به روز رسانی آن ها را به کاربران شبکه های اجتماهی توصیه می کنند.

لازم به ذکر است این نوع malware پس ازعدم شناسایی توسط آنتی ویروس های غیر اورجینال و به روز نشده، سعی می کند با دور زدن مسیر روتر ها از نقطه ای دیگر از جهان به شبکه شما وارد شود تا با حمله به DNS و از بین بردن دیگر malware ها شبکه شما را به تسخیر خود در آورده و مالک شبکه های اجتماعی شما شود.

یکی از محققین بخشmalware  شرکت eset در باره Linux/moose  می گوید : "این ویروس دسترسی هایی برای خود ایجاد می کند تا بتواند در شبکه های اجتماعی فعالیت کند. متاسفانه نرم افزارهای امنیتی از طرف کاربران جدی گرفته نمی شوند و همین باعث شده این گونه تهدیدها روز به روز افزایش یافته و شبکه ها را تخریب کنند. امیدواریم با ارائه گزارش این تهدید بزرگ، بتوانیم اندکی در اشاعه لزوم استفاده از نرم افزارهای امنیتی کمک کرده با شیم."

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا