کد خبر : 995 دوشنبه 24 شهریور 1393 - 17:23:39
ترکیب-قارچ-و-ویتامین-E-برای-مبارزه-با-سرطان-پروستات

ترکیب قارچ و ویتامین E برای مبارزه با سرطان پروستات

سیناپرس: گروهی از پژوهشگران استرالیایی در مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که ترکیب مواد موثر موجود در نوعی قارچ و نیز ویتامین E می تواند جلوی رشد سلول های سرطانی را بگیرد.

سیناپرس: نوعی قارچ با نام «دم بوقلمونی» (turkey tail) که در زبان چینی «یونژی» نامیده می شود، می تواند از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کند. مردمان چین سال هاست که از این قارچ در تهیه سوپ استفاده می کنند. در این قارچ ترکیب «پلی ساکاروپپتید» (PSP) موجود است که عامل مبارزه با سلول های سرطانی در این نوع از سرطان محسوب می شود.

پژوهشگران همچنین به بررسی نوعی از ویتامین E که «گاما-توروترنیول» یا گاما-تی3 نام دارد و از روغن نخل (پالم) استخراج می شود پرداختند. مطالعات نشان داده که این نوع از ویتامین E نیز می تواند نقش موثری در مبارزه با سرطان داشته باشد.

در این میان، پژوهشگران استرالیایی به این نتیجه رسیدند که این دو ترکیب یعنی «پلی ساکاروپپتید» و «گاما-توروترنیول» در کنار هم موجب فعالیت شدید نوعی پروتئین با نام AMPK می شوند. این پروتئین با سلول های سرطانی در سرطان پروستات مبارزه می کند. در واقع حضور این دو ترکیب در کنار هم موجب افزایش چشمگیر فعالیت ضدسرطانی آنها می شود.