برگزاری نمایشگاه بین المللی هنر ایران و ترکیه

شهر آنکارا ، پایتخت ترکیه میزبان نمایشگاه هنری ویژه ای با عنوان نمایشگاه بین المللی  هنر ایران و ترکیه است . این نمایشگاه توسط چند هنرمند مشهور این کشور از جمله پرفسور آلایبی کار اوغلو Alaybey Karoğlu ، اورهان دوگرو Orhan Doğru نقاش مشهور اهل ترکیه و با همکاری امیر افشانی ؛ هنرمند ایرانی بر پا شده است . گفتنی است حمایت های مالی و پشتیبانی این نمایشگاه نیز بر عهده سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا قرار دارد .

بر پایه اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، نمایشگاه فوق از تاریخ شانزدهم ماه ژوئن ( برابر با بیست و ششم خرداد ماه ) افتتاح شده و تا روز سی ام ماه ژوئن ( برابر با نهم تیر ) به فعالیت خود ادامه خواهد داد . در این نمایشگاه آثار مختلفی از جمله نقاشی ، مجسمه و خوشنویسی که توسط هنرمندان دو کشور خلق شده اند ، به نمایش گذاشته می شود .

در این نمایشگاه ، آثار هنرمندان برجسته ایرانی به همراه آثاری از 85 هنرمند اهل ترکیه به نمایش گذاشته شده و در حاشیه این نمایشگاه ، بحث و نقد آثار فوق نیز ارائه خواهد شد .

لازم به ذکر است ، روز گذشته نیز جلسه ای با حضور هنرمندان دو کشور و علیرضا بیگدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ، در مرکز هنرهای معاصر شهرداری چانکایا Çankaya Municipality Contemporary Arts Center  بر گزار شد . همچنین  در راستای نمایش بخش های مختلف  این نمایشگاه روز گذشته منتخبی از آثار حسن حسین نژاد ( خوشنویس ) ، افکان بیاض ( نقاش ) و عظمت کارامان ( مجسمه ساز ) برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شد .

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی برگزار کنندگان این برنامه ، امروز نوزدهم ژوئن ( برابر با بیست و نهم خرداد ماه ) آثاری از علی رضا آقا میری ، بلگین اونار دورماز Belgin Onar Durmaz ، راضیه کیانوش ، دورموش علی آکچا Durmuş Ali Akça ، اورن تورال Evren Tural ، تسمتین یاگچی Necmettin Yağcı و کافیر نصیبی Cafer Necibi به نمایش گذاشته شده و گالری های مربوط به این هنرمندان تا پایان فردا در نمایشگاه فوق الذکر ، قابل مشاهده است .

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا